Gå til innhold

Ord og forkortelser som irriterer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke at enkelte bytter ut enkelte bokstaver med z eller x.

Foreksempel: Kozy, klemz, oxo osv osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får frysninger når folk skriver "luxus", eller "examen" når de skriver vanlig norsk dagligtale. *Grøss*

Skrevet

virkelig hater når folk skriver sambo istede for samboer/ samboeren.

Skrevet

Minsin lille snusk

MINSIN irriterer meg grenseløst!!

Skrevet

Nå er ordet faktisk "cozy" så det er c'en som er feil!

Skrevet

K som er feil mener jeg. Z skal være der:)

Skrevet

Hehehehe, min mor har en tendens til å skrive kos og klem i ALLE meldingene jeg får.

F.eks: Ok, kos og klem

Sees da, kos og klem

Hvordan går det med dere? kos og klem

Her er alt fint, kos og klem

Åhhhhhhh, er sååååå irriterende...

Skrevet

Hehe. KOzy nå tenkte jeg ikke på ditt nick i det hele tatt.

Tenkte på når folk skriver det i meldinger istede for kos og klem, men så blir det kozy og klemzy....

Hilsen HI

Skrevet

Signerer det du skriver om x og z.

Detter er jo ikke ord eller forkortelsen, men jeg liker ikke diss her:

<3 og :P

ordet snuppa liker jeg ikke. uten at jeg vet hvorfor.

Skrevet

Sambo er et fantastisk irriterende "ord".

Skrevet

Har faktisk lest innlegg der noen skriver samBIS.... Da ser jeg for meg at samboeren er en liten tykk tamiler uten å vite helt hvorfor. Hehe.

Men sambo og sambis er irriterende...

Skrevet

Sambo = En som danser samba

Sambis = En med gebiss

Irriterende at folk bytter ut med Z og X.

Spess, seff osv. Grusomt.

Jg, mg, dg, dt, r osv. Enda mer grusomt.

At folk uttaler navnet mitt feil, hehe.

Skrevet

Når jeg leser helt normale tekster som voksne skriver, og plutselig dukker LOL opp. Blir så irritert at jeg ikke leser de ferdige.

Samme med ROFL.

Skrevet

Ja så har vi OMG og OMFG...Hehehe, måtte spørre min lillesøster på 17 hva det betydde. Jeg er 23 og hadde ikke fådd det med meg. Hihi.

Og ASL, hehehe

Skrevet

gralla, eller gratla eller hva de nå skriver i stavanger isteden for gratulerer.. grattis er jeg heller ikke noe særlig glad av.

Må slenge meg på den med LOL, Rofl osv.. og Lizm.. æsj!

Men snuppa, lillemor, gullet osv bruker jeg i fleng ;)

Skrevet

Hoff ja, alt for mange slike forkortelser. Har spurt mer enn en gang hva OMFG betyr:)

Kolon og en parantes som er en blid munn med øyne irriterer ikke:)

Skrevet

Æsj, henger med på det med LOL osv. Grusomt.

Liker heller ikke prinsessen min, prinsen min osv. Er ikke kongefamilien heller da.

Skrevet

Absolutt alle snuske-kose-kallenavn folk har på ungene sine... snuppa meg her og tuppa meg der, hehe..

Absolutt alle SMS-forkortelser - og språk, og i særdeleshet lizm, azz, mg, dg, oxo og så videre

Av en eller annen grunn får jeg også ståpels når jeg ser forkortelsen IKM - ikke kommende mens. Hele begrepet er bare helt bak mål, selv om det er talende nok er det bare... dårlig språk, rett og slett, hehe. Det hjelper ikke at jeg stort sett så IKM i forbindelse med tusen millioner håpløse "kan jeg være graivd-innlegg" på BIM i forrige svangerskap.

Skrevet

Liker ikke ASAP data nerd språk..

Skrevet

BFF- best friends forever

OMG, LOL, 4ever, 2be, og alle sånne forkortelser hater jeg å finne midt inne i en setning, jeg leser da ikke hva det betyr, men hva som står, mister helt sammenhengen da!

Skrevet

Jeg har og store problemer med Z og X ord. Samme med forkortelser som U R, LOL (!!!!), MILF og andre mobilordfenomener. Men det jeg finner mest irriterende av alt, er folk som konstant bruker engelske/utenlandske ord når vi har norske ord for det samme. Jeg foretrekker f. eks. e-post fremfor mail. I tillegg er jeg helt imot fornorsking av ord som ikke er norske som sjampanje. Er det rart at ungdommen ikke kan skrive korrekt norsk sier nå jeg.

Skrevet

Har aldri tenkt over det med mail, har vært en vane for meg å si det. Kan ikke huske å ha møtt noen som sier e-post.

Kanskje jeg skal begynne å si e-post istedefor.

Skrevet

Når folk skriver Ola Nordmann R.I.P på msn, profilsider osv.

Syns det er en uting og skrive RIP. Er mye bedre skrive Hvil i fred Ola Nordmann, høres MYE bedre ut....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...