Mamman til 2 Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Vi skal selvfølgelig ha gutten vår bakovervendt så lenge som overhode mulig men jeg lurer på ett par ting. Vi skal kjøpe nytt sete til han nå da babysetet begynner å bli lite (8 1/2 mnd) vi lurer på å kjøpe Britax Multi Tech. Mitt spørsmål er derfor; hva slags sete har dere? Hva slags bil har dere? (det krever jo mye plass med bakovervendte) Har noen av dere erfaring med britax multi tech?? Hmmm det var jaggu mer enn ett spørsmål det gitt!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Jeg kjører en Golf 5 og har Britax Fixway (med isofix-base). Det er bakovervendt og tar mye mer plass med basen enn forovervendte stoler. Synes likevel den er mye bedre enn andre jeg har prøvd, ikke bare det at den er bakovervendt (som jo selvfølgelig er et stort pluss) men også brukervennligheten til Britax-setene.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Ja, bakovervendte seter tar stor plass. Men ofte går det litt på viljen ift hva man får plass til. Vi har et HTS Izi KID sete (kun bakovervendt) og det har vi hatt plassert i følgende biler i midten bak uten problemer. -VW Touran -BMW 525 stv -BMW 325 stv -Ford Focus Stv -Audi A6 -Audi A4 -VW Golf (Ikke stv, men 5 dørs) -Toyota Celica (2 dørs) -Merchedes 270ML Dette setet går til 18kg bakovervendt, men er et godt og trygt sete som har gjort det bra i tester ift det sikkerhetsmessige. Ellers er det et kronglete sete å instalere de første gangene, men er fort gjort når man kan det. Har også et Britax Multi Tech sete siden det går til 25kg bakovervendt. Her fikk jenta vår på 3 år faktisk dårligere plass til bena, men skal prøve å fikse slik at hun får bedre benplass. Dette er også et rimelig enkelt sete å feste når man kan det.
Mamman til 2 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2008 Takk for svar! Jeg ble også imponert over brukervennligheten, så himla mye lettere enn besafe sitt!
Blue Lady Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Vi har Multi tech. Er veldig fornøyd. Det tar ikke stor plass bakovervendt, MYE mindre plass enn droget Besafe i alle fall. Har en Peugot 307 SW, men brukte det også i en Opel Vectra (som er mindre innvendig enn P) Vi er veldig fornøyd med det, spesielt siden dattra mi bare er 15 mnd, den har mye bedre hodebeskyttelse enn Besafen vi har til eldste. Hadde jeg vist det jeg vet nå hadde jeg ikke satt sønnen min i Besafen da han var 1 år (for den har nesten ikke hodebeskyttelse i forhold). MT er lett å montere, enkelt å stramme beltet, den dingsen man fester beltespennene i er litt lang slik at ungen ikke sitter oppå beltedingsen (slik han gjør av Besafen (kjenner jeg misliger Besafe, hehe) ).
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 vi har besafe izi combi og har det bakovervendt.. vi er veldig fornøyd med det.. vi har en toyota avenssis og har hatt det både bak passarsjersete og nå i midten
winneboo Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Har samme sete som titten på hjørnet.(HTS....) Jeg har en renault megane, og det er en liten bil, men får plass til bakovervendt sete uten problemer. Har aldri tenkt over at det krever en stor bil for det har jeg aldri hatt.
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Må bare tilføye at Izi setene har gjort det SVÆRT bra i ulike tester, så sidebeskyttelsen kan da ikke være så dårlig. Det er ikke alltid det som tilsynelatende ser bra ut som nødvendigvis er det i en kollisjon. Britax Two Way Elite ser også ut til å være elendig ved sidekollisjon, men tester viser det motsatte. Multi tec er nok er supert sete, men det er også HTS izi bakovervendte. Fordelen med HTS er at det er høyrere og barnet har bedre utsyn enn Britx MT (har hatt begge typene med i bilen samtidig) En annen ting er at det er bedre plass til barnets bein, siden den kan jekkes utover etterhvert for å øke avstanden mellom bilens seterygg og bilstolen. Vi har satt vårt i midten i en VW Passat, Sedan - og da kan begge forsetene beveges fritt. Ulempen med HTS er at det er stort om man skal flytte på det ofte. TRengs ikke det, så er det er sete som står fjellstøtt i bilen og er kåret til sikrest i sin klasse. Et tips om du har iso fix, er å vente til etter nyttår. Da kommer HTS med et bakovervendt iso fix sete, og akta graco kommer med en oppdatert versjon av DuoLogic (som kan brukes både med og uten iso fix)
Mamman til 2 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. desember 2008 Det multi tech setet jeg snakker om er nytt i år. Dere som sier dere har det; har dere kjøpt det nå eller finnes det ett multi tech sete til?
miapia Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Jeg kjøpte mitt i år, og er veldig fornøyd med det. Føles trygt og godt å bruke.
BigHorns Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 satte butikk dama i full måle runde når jeg skulle ha sete. Det som tar minst plass bakover i sitte stilling er besafe izi combi sitt... så da ble det det. er sjelden hvilestilling blir brukt her i gården da mini er veldig forveden!
Tjorven:-) Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 Det viktigste rådet jeg kan gi, er å prøve setet i bilen, med sjåfør og passasjer i forsetene! -vi har en forholdsvis stor stasjonsvogn, men da pappa'n er svært langbent, er det plent umulig for han å sitte forran noe sete. Så per dag kjører han eller sitter bak om jeg kjører. -får et lite problem til sommeren, når vi skal ha inn to seter bak... Lykke til i jakten på det perfekte setet!
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #15 Skrevet 3. desember 2008 HTS Easy Kid (ikke combi) og bilen er en Chrysler Grand Voyager (personbil, IKKE kombi, den er en vits plassmessig). Plass til både setet og passasjer. Lillegutt er nesten 3 år (en uke igjen! og begynner nå å bli lang. Vet ikke hvor mye lenger han får plass der, da selene på øverste hakket begynner å havne bak skuldrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå