Mamma+2 Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Ja jeg er desverre...eller jeg får på Tidsbegrenset Uførestønad pga ME-diagnose.
* 5 om dagen * Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 ja,50% pga nakkeskade,etter bilulykke.vært det siden 2001, men skaden skjedde i 94 så det var en lang prosess.
Gidder ikke! Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Jeg er under rehabilitering, håper virkelig jeg blir bra, vil ikke, vil ikke, vil ikke bli uføretrygdet! Er du? Eller kommer du til å bli det?
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2008 Man kan jo nesten gå økonomisk i en krise hvis man blir syk og uføretrygdet.....hvorfor er det sånn? er dt sånn i alle land??
Gjest -<<- Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 De aller fleste land har ingen uføreordninger i det hele tatt. Da snakker du faktisk økonomisk krise.
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2008 så hvis man blir ufør så får de ikke penger i det hele tatt??
Gjest -<<- Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Stemmer. Og av de landene som har slike offentlige ordninger, er nok Norge blant de som stiller en i klart best økonomisk situasjon ved uførhet.
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Signerer pila. Jeg har vært i en del andre europeiske land og det eneste du kan gjøre der er å forsikre deg privat, for dyre dommer, og likevel kommer du mye dårligere ut enn med den norske ordningen.
Gjest Trollbundet Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 jeg er også ufør..Ung ufør,100 %.Pga en sykdom jeg har,som gjør at jeg har smerter i fingre og ledd,nakke og rygg.Også litt psykisk..Holder på å utredes for add eller adhd nå.
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. desember 2008 Det er jo tragisk da!!!!!!! skal man straffes for å bli syk liksom, det kan skje absolutt alle, og tror ingen ønsker seg i den situasjonen, huff!!
Herlige barn har jeg fått Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Men de som har vært i jobb har ofte betalt inn pensjonstilskudd på 2%, husk dette får man utbetalt dersom man blir ufør, midlertidig eller tidsbegrenset, går på attføring! I tillegg kan man ha krav på utbetaling via private ordninger dersom man har forsikret seg for uførhet! Da er det ikke sikkert man kommer så dårlig ut! Dessuten jo mer man har vært i jobb jo bedre uførepensjon får man også.
'utakknemlig bitch' Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Derfor er det veldig fint å ha livsforsikring osv. For de som kan få det. jeg kan desverre ikke da min sykdom ikke er noe ønskelig for forsikringsselskapene min far er ufør og klarer seg. får lån i banken til å kjøpe leilighet osv. men i forhold til en full jobb så er det lite. men han har mer utbetalt enn meg i mnd, jeg går på attføring.
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 Tidsbegrenset ufør, ufør og rehabliteringspenger er 66% av din opprinnelige inntekt. Det er ikke mye å leve av og har du studielån, må du forsatt pent betale det. Det velter ofte det hele.....
pandabjørn Skrevet 3. desember 2008 #15 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har nettopp søkt 60% varig uføre så skal jeg finne en jobb 40% slik at jeg kommer meg litt ut blandt folk jeg skal søke varig uføre pga jeg vet at jeg ikke blir bedre i beina, har blitt verre etter 2 svangerskap
Mamma+2 Skrevet 3. desember 2008 #16 Skrevet 3. desember 2008 Dette stemmer ikke helt- jeg går på tidsbegrenset ufør og har da bedt om betalingsutsettelse- man får rentefritak i etterkant pga lav inntekt- og skulle jeg gå over på full ufør så får man slettet studielånet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå