Gå til innhold

"Riktig" at EL-testen er positiv bare en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ny på denne el-teste-greia, og lurer på følgende: Begynte å teste på søndag, da var det svak teststrek (har skjønt at teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for å være positiv). Altså negativ på søndag, det samme på mandag. I går, tirsdag, så ble teststreken knallsterk etter bare noen sekunder, og før kontrollstreken, altså superpositiv. Og i dag, da var teststreken fortsatt ganske sterk, men litt svakere enn kontrollstreken.

Dette tolker jeg dithen at testen bare var positiv i går. Er det riktig at det skal være slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket merke på testen brukte du?

Bruker selv clearblue digital eggløsningstester, har fått LH stigning to dager på rad. IKM på fredag. Håper det lykkes denne 2 pp.

Lykke til:)

Skrevet

Sånn var det til meg også, svak strek forrige søndag, sterk på mandag, tirsdag testet jeg ikke, onsdag var den svak igjen. I bruksanvisningen står det jo at man skal teste til man får LH-stigning (altså sterk strek), så jeg tenker at det er helt fint:-) Men hører jo om noen som har positiv test i dagesvis... Vet ikke om det ene er bedre enn det andre...

Skrevet

Hei du :-)

Da er vi i samme båt! Jeg hadde svakt test-strek mandag, knallsterkt i går og svakt i dag. Så nå er det bare å håpe at det ble full klaff :-) Hadde vært morsomt om vi ble gravide nå :-)

Jeg har tolket testen som du. Man har EL 24-36 timer etter positiv test. Hvis jeg har forstått det riktig blir testen negativ når EL har skjedd. Dvs at EL har skjedd hos meg. Jeg skal teste i morgen likevel, bare for å se om test-streken er like svak. Er den det gidder jeg ikke teste mer.

Lykke til :-)

Skrevet

Hei dere og tusen takk for svar!! Jeg bruker billigstripsene. Tenker også at jeg vil ta en test til i morgen tidlig, og er den blitt svakere, så er EL definitvt over...Hehe, er ikke ofte mannen ber om å få slippe en runde i sengen. Da er det jo greit å vite om El er over. Uffameg...

men da håper vi at vi alle er blitt gravide når vi har funnet el. Spennende uker fremover. Men utroooolig kjipt at de ikke har klart å komme opp med en gravi-test som kan tas straks EL er over. De neste par ukene er jo reneste torturen:-((

Lykke til til oss alle:-))))))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...