Holt Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 vi har prøvd i ett år nå, fikk igjen negativ resultat i dag tidlig og det gikk hardere inn på meg enn forventet. Ble gravid i sommer, men mistet etter 6 uker. Jenter, er på småranden her, hvordan skal jeg greie å holde motet oppe??
2010 Mammaen Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Huff, så trist å høre.. Men du har i alle fall fått bekreftet at du får det til, og det er jo veldig positivt. Ikke alle som får den gleden! Og da er det jo gode muligheter for at det skal skje igjen også. Noe som ikke er lett, men som er veldig veldig viktig er å ikke "tenke for langt frem". Ikke tenk på ting som kommer etter positiv test. Prøv å utelukkende tenke på de bittesmå skrittene. Ikke tenk på når du skal fortelle det til familie og venner, ikke tenk på hvordan magen blir, ikke tenk på når termin kan bli, ikke tenk på fødsel, hvordan det er å ha barnet i armene, ikke tenk på hvordan det vil se ut osv. Skjønner du hva jeg mener? Når man tenker på alle disse tingene øker forventningen og man gleder seg mer og mer. Man ser forbi det som egentlig er saken for deg, nemlig at egget skal bli befruktet. Når man tenker så langt frem blir man enda mer skuffet når man får negativ test, fordi man tenker da at man ikke får oppleve alle disse tingene - istedet for at man "bare" går glipp av en positiv test. Med andre ord er fallhøyden uendelig mye større. Nederlaget er da enormt, og man mister motet fordi man ikke ønsker flere slike nederlag og skuffelser. Det blir en tapsopplevelse hver gang. Det er ikke lett å la være, men prøv å stanse deg selv når slike tanker sniker seg inn til deg. Fokuser på de bittesmå stegene, ta en dag av gangen. Finn på aktiviteter som hindrer deg i dagdrømmingen. Bli litt streng med deg selv. Jeg er helt trygg på at dette vil hjelpe deg dersom du får det til over en periode, men da må du ikke gi opp etter en uke eller tre. Husk at øvelse gjør mester! Lykke til!
Mannaen*prøvd leeenge*GRAVID* Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Hei,hei Vet akkurat hvordan du har det.Vi startet prøvingen i des 07,mistet i uke 11 i februar og har prøvd siden.Skufffet mnd etter mnd og det går IKKE ann og ikke tenke på det.Jeg klarer ivertfall ikke det.Det er ikke så enkelt og ikke tenke på det du ønsker deg aller mest.. Men en ting er sikkert:det blir vår tur engang snart det er helt sikkert;-))) Lykke til og ta en ny test i morgen du:))))
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Hei!! føler det akkurat som deg:( Bortsett fra at jeg aldri har hatt en positiv test det året vi nå har prøvd.. Er bekymret for at jeg ikke kan få barn i det hele tatt.. Hadde ikm på søndag eller mandag, men ingen tr og bare negative tester. Er kjempe bekymret for at syklusen skal begynne å klusse seg til nå når den har vært så stabil. Forstår så uendelig godt at du ikke helt klarer å holde motet oppe for det sliter jeg også med. Men innimellom her så ser man noen innlegg fra de som har strevd lenge og har fått det til:) Det er jo virkelig en oppmuntring. Krysser fingrene for at vi slipper å vente så mye lenger. Det er litt lettere å holde motet oppe når man har noen her inne å dele frustrasjoner og gleder med..for det er ingen som forstår så godt som andre prøvere.. Tvi tvi*
Holt Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2008 Tusen tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger, det gjør virkelig godt. Føler tårene truer her jeg sitter på jobb, så det hjelper godt med slike svar. Tusen takk...og lykke til til dere også :-) Stor klem
Slinky Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Ja si det....vi prøvde med førstemann i 3 år, med andre mann i 3 1/2 år før det klaffet. Innimellom der har jeg hatt 1 SA og 2 MA. Førstefødte klarte vi å lage helt av oss selv.....mens sistemann måtte jeg gå på Pergo kur for å få til. Jeg husker selv hvor frustrert jeg var, mens mannen min sa " det blir nok barn skal du se"...en frase jeg etterhvert hatet sterkt....men han hadde jo rett..:-))) De gangene vi ble gravide så var det i perioder hvor jeg ikke stresset eller hadde fokus på å bli gravid (unntatt med siste mann da). Jeg drakk grapefrukt jucie, hostesaft, sex når vi skulle, tok temp, osv osv osv. Men ingen ting hjalp... Har ingen råd å gi deg, men kjenner meg så altfor godt igjen i situasjonen din og mange andres. Hjertet mitt "gråter" litt for dere som prøver så hardt og så lenge. Drysser masse avslappende følelser på dere samt babystøv da....selv om mitt støv også satt langt inne. God førjulsprøving på alle :-)
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Har du barn fra før? Det har ikke vi. Har time til GU den 11. og er suuuper spent. Vil bare komme i gang med en utredning siden det absolutt ikke har skjedd noe på det siste året. Må si jeg aldri hadde forestilt meg at det skulle ta SÅ lang tid på å bli gravid gitt:( Håper bare at det ikke er noe galt med oss. Vi får holde hverandre oppdatert på hvordan det går:) Syns det er så rart at tr ikke har kommet.. Det eneste jeg tenker på er at gynekologen skal si at det er noe der inne:) Nei nå må jeg ta meg sammen..hehehhe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå