Mamma+2 Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Sliter med nakke og skuldre - har store bryst- bruker 85 F-cup. Noen som har fått dekket operasjon av tunge bryst??? Jeg er overvektig så redd jeg ikke vil få operasjon så lenge jeg er det...,har veid mindre enn jeg gjør nå- men brystene har ikke minket av den grunn...
Mockanin Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har fått det dekket. Nakken er totalt vrak etter å ha slitt med de gammle brystene mine. Jeg er og var den gangen også overvektig. MEN nå skal det jo sies at jeg prøvde for mange år siden også å få det dekket. Kom inn på Ullevål sykehus og fikk da beskjed om at siden jeg veide 74 kg. så måtte jeg slanke meg. Ble sendt til en ernæringsmann som ga meg PULVER. Dette spøy jeg av og ga opp hele prosjektet. Etter hvert som årene gikk la jeg på meg mere og nakken ble verre og verre (vekta gikk drastiskt opp når jeg ble gravid). Ble sykemeldt pga. problemer med høyre arm. Fastlegen jeg hadde da fikk det til at det var brystene mine og nakken som var årsaken og dermed fikk jeg operasjon. Ble operert på Colloseum klinikken. Jeg var vist den siste over 100 kg. som ble operert der. Dem endret grensen et par dager etter at jeg var operert. Dette er jo noen år siden så det er mulig grensen er endret igjen asså.
Ryddemamma Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har nettopp gjennomført en slik operasjon! Er foreløpig superfornøyd. Hadde str 80 G og slet veldig med spesielt skuldrene. Fikk henvisning fra fastlegen og valgte selv og sende denne til Aleris. Fikk ok på offentlig godkjenning der og rett i operasjonskø (normalt kun to mnd på dette sykehuset). Da jeg var på konsultasjon i sommer fikk jeg vite at det var fint om jeg kunne gå ned noen kg, men dette var ingen betingelse. Jeg greide imidlertid å gå ned 10 kg frem til operasjonen (hadde jo store incentiver : ) ) og hadde dermed en BMI innenfor "normalvektig". Brystene endret seg litt, men ikke mye, under denne vektnedgangen. Det er uansett sånn at kroppen har godt av å være minst mulig overvektig for å unngå komplikasjoner under og etter en hvilken som helst operasjon. Jeg har hørt andre steder at det finnes en grense for plastisk kirurgi ved BMI på 28, men hadde ikke inntrykk av at dette var noe absolutt mål ved Aleris. Som sagt, foreløpig er jeg fantastisk fornøyd. Er så lettet over endelig å ha gjennomført denne operasjonen. Gikk fra G til B-C-cup... : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå