mammavetla Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 heisann.. begynner å bli ganske stor nå og har vondt i ryggen og sliter med å finne liggestillinger .. d er tongt å ligge på siden, ryggen(føler jeg kveles) noen som har noen forslag??
trine->mai07 og juni09 Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Bruk en ekstra dyne når du ligger på siden. Rull den sammen på langs og legg den under magen og mellom beina, da får du mer stabilt bekken og magen blir ikke hengende så tungt. (Gravide etter uke 25 bør ikke ligge på ryggen pga noe som heter vena cava syndrom)
mammavetla Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2008 da skal jeg få samboern t å hent ned ekstra dyne av mørkloftet t kveills:) kan noe galt skje om jeg ligger litt på ryggen da?
elikatt -mamma til 4- Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Hvis det kjennes ok å ligge på ryggen, så kan du godt ligge slik en stund. Det som skjer er at noen nerver i ryggen kommer i klem pga barnets vekt, men hvis dette skjer merker du det med en gang. Jeg ligger på rygg og leser hver kveld, er i uke 31.
mammavetla Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2008 ok:) takk.. d går greit av å til men plutseli funker d ikke
trine->mai07 og juni09 Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Vena Cava er en av hovedårene i kroppen, og det er den som blir klemt på. Søk på google så finner du det. Jordmødre skal forresten informere om dette underveis i svangerskapet.
mammavetla Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2008 hehe jordmora mi følge ei bok å glæmme å bla om så hu har sikkert ikke komme t d enda.. spørs om hu gjær d før ææ ha fødd..
elikatt -mamma til 4- Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Ja jeg søkte jeg og, selvfølgelig etter at jeg hadde skrevet innlegget. :-) Det er en stor blodåre som kommer i klem, man kan faktisk besvime hvis man blir liggende på rygg hvis dette intreffer. Men jeg mener at man merker selv når man ikke kan ligge på rygg lenger, det er nok individuelt fra hvilket tidspunkt i svangerskapet dette skjer.
mammavetla Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. desember 2008 da skal jeg slutte å ligge på rygg.. skal på kontroll neste uke så spent på om hun nevner noe.. takk for tbakemelding
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå