Silje & prinsen<3 Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Jobber som hjelpepleier på et sykehjem! Det er helt krise for det er ikke folk! De er klar over at eg er gravid, og har fått beskjed fra jordmor og lege om å ta det med ro, unggå de tyngste løftene, og prøve å ikke "trakke" for mye ( begynt å slite med bekkenet) Dette bryr de seg ikke om. De setter meg åleine på den TYNGSTE avdelingen. Er så utslitt når vakten er over! Kommer hjem å bare griner for at eg er så opgitt!!!! Ble sikkert litt sytete dette, men noen som har noen tips? De hører jo ikke på meg....
Cidaris Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Hei! Hvis de ikke er villige til å tilrettelegge for deg så syns jeg du skal sykemelde deg rett og slett. Har opplevd mange ganger at det ikke lønner seg å være snill og stille opp, for det er sjelden du får noe igjen for det og andre stiller opp for deg. Nå når du er gravid er det på sin plass at du fokuserer på deg selv! Det mener nå jeg
Tigerlily79 Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Du kan jo begynne med å fortelle dem at dette ikke fungerer for deg, og at du kommer til å bli sykemeldt hvis oppgavene ikke tilrettelegges bedre. (Snik in en hvit en om at dette er det legen din som har sagt). Se hva de sier. Hvis de føler at de trenger deg, er de nødt til å tilrettelegge, hvis ikke hører du med legen om det gir grunnlag for sykemelding.
lamor Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 hei jeg hadde definitivt sykemeldt meg, ingen som takker deg for at du sliter deg ut, det er heller ikke bra for babyen. De er pliktige til å tilrette legge og dersom de ikke gjør det så får de ta konskekvensene av at du må sykemelde deg!!!