Gå til innhold

Hvilken vogn har du som bor i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du bor ganske sentralt, triller turer i byen på shopping og kafebesøk, og f.eks trilleturer langs Akerselva, altså mest på asfalt, men innimellom i marka, f.eks opp til Ullevålseter. Tar en del kollektiv trafikk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bugaboo Cameleon.

Supergenial byvogn som snur på femøringen, noe som er veldig fint i trange butikker og på bussen/trikken etc. Viss du er mye i ulendt terreng, kan du kjøpe vinterjul fremme som ikke svinger, men som gir en "vanlig" vognfremkommelighet.

Anbefales virkelig.

Skrevet

Jeg har Emmaljunga edge duo. Kanskje litt for stor med tanke på kollektivtrafikk eller inne på kafé....

Men, det jeg ble rådet til når jeg skulle kjøpe vogn for bybruk, var å tenke mye på hjul og demping (med tanke på brostein, trikkeskinner osv) Lufthjul demper mer enn punkterfrie, små hjul setter seg lettere fast enn store hjul.... Og velg en vogn med god demping i understellet.

Skrevet

jeg bodde på Løkka i Oslo første året med min jente, hadde den stansard Brio Kombi med 4 upunkterbare hjul. Den fungerte utmerket!

Store hjul er bra i byen, setter seg ikke fast i brostein, trikeskinner og grus og er lettere å humpe opp og ned fortauskanter med. Ike var den for stor for trikk og buss og tbane heller (hadde ikke bil så det vet jeg mye om hehe). Det er god demping for bebisen, som er bra da det ikke er "ren asfalt" man går på stort sett. Fire hjul er lurt, da det er mer stabilt når man må gå på skrå ned kanter pga feilprkerte biler og styr....

De andre i barselgruppa hadde trehjulinger og mindre vogner, men jeg kom meg like fint fram som dem så jeg ambefaler brio kombi!!! Dessuten er den nydelig å ha som "terrengvogn" også, gått mye i østmarka og sånne steder med den, og man slipper a to vogner feks til forskjellig bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...