Gå til innhold

Den ultimate (vinter)barnevogna?! Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Bugaboo nå, men synes ikke den er særlig vintervennlig;) Rimelig tung å styre når man har vinterhjul på. Så da lurer jeg på hvilken annen vogn som er god å trille både i høy snø og slafseføre? Gjerne 3hjuling med "løst" forhjul, så den svinger lett. Noen som har f.eks teutonia spirit eller Quinny freestyle xl? Hvordan er disse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror quinny er bra hvis du vil ha trehjuling. Jeg har hatt simo kombi med begge mine. Da vi fikk så voldsomt snø fall i 2006 så var det bare oss i barselsgruppa med simo vogner som kunne bevege oss rundt i gatene! Den er tyngre enn andre vogner men måten den er bygd på og store gode hjul gjør at den kan trille hvorsom helst ;o)

Skrevet

Husk at 3 hjuling er mye tyngre enn 4 hjuling på snø. Med 3 hjul må du bane det vei i snøen med alle hjula. En 4 hjuling vil kun etterlate seg 2 spor og er dermed lettere å dytte. Jeg har begge typer vogner og bruker kun Simo kombien på snøen.

Skrevet

Ok. Vil tro simo kombien er bedre på snøføre ja, men jeg er blitt så vant til å trille så lett vogn nå. Hehe, Bugabooen svinger jo nesten av seg selv, så regner med at jeg kommer til å bli rimelig dritt lei av å måtte bruke krefter for å trille en vogn. Jeg får vel kanskje bare være irritert de første ukene, og være fornøyd med at jeg kommer meg ut av huset i det hele tatt :P

Takk for svar.

Skrevet

Ikke noe problem, har hatt Qunni vonga og har Spirit S3 nå og dem er håpløse når det er nysnø. Er det måket og fast underlag så er dem greie da men.... Men synes nå fortsatt kombien min er best på løst underlag.

Skrevet

Jeg har en emmaljunga city cross og den er fantastisk på vinterføre. Jeg kan kjøre den tvers gjennom snøfonner uten særlig problem:)

Skrevet

Ok. Det hjelper ikke å "feste" fronthjulet på spiriten sånn at det ikke svinger, det blir ikke lettere å brøyte seg vei da? Spørs om jeg må ut å se etter ny vogn.. Hvorfor skal det være så mye snø i Oslo?!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...