Gå til innhold

Nedsunken livmor og gravid med nr to.Andre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk delvis nedsunken livmor etter første fødsel.Det har ikke plaget meg nevneverdig.Nå er jeg 14+4 på vei med nr to og livmoren har trekt seg enda lenger ned.Nå er nesten livmorhalsen i skjedeåpningen.Er det flere som opplever dette? Dette hemmer meg i trening (føler at alt detter ut) og sexlivet er også redusert av dette.Jeg kniper hele dagen, men hjelper ikke særlig.Noen andre ting jeg kan gjøre? Er redd en ny fødsel kan gjøre problemet værre.Er jo bare 25 år og meget aktiv så jeg vil jo helst ikke at dette skal hindre meg ett aktivt liv. Det sies at livmoren trekker seg oppover i bekkenet videre i graviditeten, men gjør min det også når den er kommet så langt ned? Andre som har erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror også jeg har nedsunken livmor. Jeg merket etter 3. fødsel at livmortappen var bare rett innenfor skjedeåpningen av og til. Den driver jo og flytter på seg i løpet av syklusen. Jeg har tidligere aldri kunnet kjenne livmortappen.

Det føltes som om det skulle komme noe utav skjeden. Jeg gjorde masse knipeøvelser og etter noen uker var den følelsen borte.

Jeg er nå gravid igjen og har lest at livmortappen skal krype oppover i skjeden, men det gjorde den ikke med meg før etter mange uker. Jeg er kommet akkurat like langt som deg og kan kjenne livmora rett nedenfor navlen. Så den har garantert trekt seg oppover. Det gjør den nok helt klart også hos deg.

Hvis dette blir plagsomt etter neste fødsel lurer jeg på å ta operasjon, for jeg skal ikke ha flere barn etter dette. Men får se hvordan plagene blir etter fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...