Gjest Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 så jeg kan daske henne rundt øra med ei råtten morkake til hun skriker. Herre, mennesker bør opphøre.
Patetica fåkksi Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Er ikke Lotus en fin dyr klokke?
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Joa, ikke verst bil heller, men her snakker vi morkake, beibi, folk som mener det er respektløst og uverdig å kappe navlestrengen, dudes som har morkaka i fryseren for de skal plante den i hagan til våren. Oooo, det er jo bedre for barnet å leve tett inntil morkaka fremdeles etter fødsel for det er jo det de er vant til, ikke sant, og dermed skal du altså ha ungen MED VEDHENGENDE MORKAKE de første dagene. Ja fan så naturlig. MMMMHHMMmm, jada.
Gjest nickedokka Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Kan de ikke heller spise morkaken? Det er jo det som gjøres i naturen.
Patetica fåkksi Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 All lotus born babies are more mature, quite and happy. They are much more content, and faster maturing. Står det.
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Vel, jeg tenker bare "extra mature cheddar" og den stinker.
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Jo, kanskje noen gjør det også - inviterer på morkake og kaffe?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Som om ikke den ekle råtnende navlestumpen var ekkel nok så skal man liksom ta vare på hele greia. Sikkert flott å lime inn i minneboka også. Tenk så herlig når man blir fjortis og foreldrene drar fram fotoalbumet for å vise til den nye kjæresten. "Der ligger lille Chrysantemum og næres så naturlig av morkaka si." Kanskje kaka kan spares til bryllupet?
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Lotusforeldre scrapper nok bare på hjemmelaget og miljønaturlig papir, og bruker hjemmehekla resirkulerte bind og tamponger, til gjengjeld scrapper de altså morkaker, det setter jo ting i perspektiv. Hvor mange år på benken hos onkel Freud skal man forvente for et gjennomsnittlig Lotus-barn? Det avhenger kanskje litt av om ens mor scrappet ens første bind, eller om første menstruasjon ble feiret med resten av heksene rundt et bål der man feiret månens gang?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Bind?? Man bruker da en mooncup. Eller lar blodet sildre.
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 He he, hvor i all verden har du lært om lotuskvinner? Jeg ble nesten litt nysgjerrig. Mye rart folk får for seg. Dyr biter av navlestrengen. Det er da ingen som lar morkaka ligge og råtne ved siden av avkommet sitt i naturen. Rare folk!
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 http://www.achildbirth.com/lotus-birth.html
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Ah, det var jo oppklarende. Jeg skal si ifra til jordmora at ingen navlestrengklipping her i gården takk!
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 Jeg tenkte be om å få føde i lotusstilling jeg, på den måten kan jeg bare meditere meg bort fra smertene.
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #15 Skrevet 3. desember 2008 Det kan sikkert kombineres. (men sånn alvorlig sagt så er faktisk ikke yogapusteøvelser så dumt når man har vondt)
Anne-B. Skrevet 3. desember 2008 #16 Skrevet 3. desember 2008 Jeg fikk skryt for hvor effektivt jeg pustet under første fødsel av jordmora. Etter at jeg begynte på yoga i høst, så skjønte jeg hvorfor, mye av det var likt. Ikke spenne muskler, puste kontrollert osv. Kontrollert pust er i alle fall veldig greit under noen av yogaøvelsene, som mildt sagt er helt jævlig tunge.
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #17 Skrevet 3. desember 2008 Jupp, yoga viste seg å være en god investering da jeg fødte gitt! Anbefales, enten man er tilhenger av morkake-i-kurv eller ikke.
dårlig ånde Skrevet 3. desember 2008 #18 Skrevet 3. desember 2008 lotusfødsel må være tidenes eufemisme. det blir vel en vestkanttrend her i norge også snart tenker jeg, selv om jordmor Siri, dette uttømmelige barselorakelet, har uttalt at man ikke har kjennskap til infeksjonene den råtnende blodkaken kan overføre til det nyfødt barnet.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 3. desember 2008 #19 Skrevet 3. desember 2008 Æææææsj, bare det å skrive om å invitere til morkake og kaffe fikk meg skikkelig kvalm!!! Er det far som skal stå for den naturlige melkeskvetten i kaffen da eller? Jækk!
Gjest Siklerotte Skrevet 3. desember 2008 #20 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har en venninne som jeg lenge trodde var scientolog frem til hun spurte om jeg ville være med i kirken hennes en gang i sommer. Scientologi i seg selv var helt ukjent for meg sånn rent bortsett fra det jeg har lest i mediene og dermed fått for meg at de spiste morkaken osv. Fant senere ut at det egt. ikke var vanlig praksis, men jeg hadde uansett gått rundt og trodd at hun var scientolog og slikt, frem til jeg da var med henne i kirken. Tenkte at det var bra, for Scientologer hørtes jo litt smågale ut.... Det var derimot noe litt annet - det var noe som var kalt "Christian Science" og som hovedsakelig bygger på healing (rensing av syke osv....) og raise of the dead og masse annet jeg ser på som ganske sykt (eller veldig sykt). Ved siden av Bibelen har de en bok som heter Science and Health og et eller annet - som de mener at man ved å lese kan oppnå spirituell frelse - healing, ja, slike ting - gjennom nøye studier osv. Kirken hun går til er den største i London (mulig det er en eneste igrunn, men i hvert fall MASSE folk som går der...) hovedsakelig er det "høyt ansette" mennesker - det vil si leger, jurister, dommere, psykologer, professorer osv... Siden venninnen min har gått i denne kirken i mange år kjenner hun mange av de gamle traverne og vi snakket etter gudstjenesten med en lege som også gikk i kirken. Hadde aldri hørt noe om Lotusgreiene (visste ikke at det het sånn Lotusgreier heller) før den dagen, men det var visst (slik jeg forstod det) ganske vanlig praksis innen dette miljøet. I hvert fall etter det han sa, og det venninnen min ga uttrykk for. Han hadde som lege arbeidet både i UK og USA (hva han hadde gjort skjønte jeg ikke helt, men i hvert fall noe innen medisin....) og hadde sterke meninger om dette med at det ikke var bra for barnet å få navlestrengen kuttet tvers av etter fødsel. Han snakket om at han hadde selv sett hvilken forskjell det var på barn som fikk navlestrengen sin klippet av rett etter fødsel og de som fikk beholde den til det gikk naturlig. Det hadde en sammenheng med hvordan barna ofte utviklet seg i årene fremover - at de ofte ble mer rolige og harmoniske og mye annet tull. Klarer ikke å huske alt nå - er så lenge siden, men trodde egentlig det var en lite utbredt greie (og spesielt siden det ikke akkurat er et yogamiljø vi snakker om - men ganske ville (småsyke) kristne....) MEN, nå i november var jeg faktisk i enda en kirke jeg ellers aldri har noe med å gjøre - dette var en kirke for evangelister og er en litt gladkristen og ganske populær kirke igrunn. Har ikke så veldig stor erfaring med evangelister heller, men ble enda mer overrasket da de faktisk nevnte noe veldig likt i denne kirken. Det var en ungjente som holdt andakt eller hva jeg nå skal kalle det - og snakket om abort, oppvekst, adopsjon, graviditet og fødsel - og om kristendommen rundt dette osv. Hun nevnte derfor også at "vi" som kristne, burde gi barna den beste starten på et liv og derfor gjør det så naturlig som overhodet mulig - med da en eller annen ref. til et bibelvers jeg ikke husker (samme ref. hadde denne fyren i Science kirken....) og hun oppfordret alle i kirkesamfunnet til å vurdere dette for deres fremtidige barn. Poeng; det er åpenlyst ikke noe som bare er i yogamiljøer, og noe jeg har sett i to ganske så vidt forskjellige kirkesamfunn. Jeg har ikke hørt så mye om det rent bortsett fra dette - men det er jo åpenlyst en ganske så voksende trend siden det er å se i diverse miljøer. Ellers frastår jeg helst å gå rundt med en unge med en morkake knyttet til seg i flere dager. Så jævla ekkelt og unaturlig (ja, faktisk unaturlig) - enn hvor rolig og harmonisk dette barnet skulle bli av det. "Ja, her ser du lille Vilde, du kan jo holde henne - men morkaken må stå her i en skål da, og navlestrengen henger litt ned på deg, men det er jo så naturlig så...."
prekæs Skrevet 3. desember 2008 #21 Skrevet 3. desember 2008 Og nå ble det merkelig nok ikke så ekkelt å amme barn som går, snakker og tar frem puppen selv. Hællingern... jeg må få utvidet horisonten min...eller...kanskje ikke:S
*1+1=2 små* Skrevet 4. desember 2008 #22 Skrevet 4. desember 2008 hvorfor er det en naturlig sak? Dyr biter jo av navlestrengen rett etter fødsel.....er ikke noe annerledes der enn med oss. Morkaka slutter vel uansett å fungere etter kort tid, navlestrengen slutter å gi ungen oskygen når den kommer i kontakt med luft.
Nitte Skrevet 4. desember 2008 #23 Skrevet 4. desember 2008 Hvorfor ikke slå til med en deilig morkake-lasagne neste gang dere får middagsgjester? http://www.mothers35plus.co.uk/plac_rec2.htm
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 4. desember 2008 #24 Skrevet 4. desember 2008 nei jenter, neste gang vi skal ha barn må vi vel gjøre følgende: *sitte opp ned i pesende hund stilling ved fødsel for å klarne tankene våre (bra for baby sin lever sikkert) *føde i en koselig skog der rådyr og slikt er JM *la morkake henge og dingle for deretter å spise den til litt grønn urtete som tilbehør *bruke 10 litersbøtte og hageslange for å smale opp restmens etter fødsel Må jo følge trenden!
fumlis og skrikerungene Skrevet 4. desember 2008 #25 Skrevet 4. desember 2008 For å være ærlig så føler jeg ikke at disse lotus-fødende-kvinnene var noe jeg trengte å vite om, men nå vet jeg... Og verden ble enda sykere.. Så forresten en hjemmefødsel på youtube for en tid tilbake, og der spiste moren en bit av morkaken. Trodde det var toppen av galskap jeg da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå