Gå til innhold

Brokk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med brokk under graviditet? Jeg fikk brokk etter en operasjon, den ligger på midten ca 3-5 cm under brystene. Vi prøver å bli gravid, men så kom jeg på at legen min sa for noen år siden at jeg ikke trengte operasjon da så sant den ikke plaget meg kosmetisk da den ikke er farlig eller smertefull. Men hun sa jeg burde operere den vekk før jeg ble gravid da de ikke visste hvordan det ville påvirke brokken. Å bli gravid igjen var da så langt fra min virkelighet at jeg ikke spurte hva hun faktisk mente med det. Har bestillt time til legen (ny lege) så skal forhøre meg da, men tenkte jeg kunne høre her i gravid verden også.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke hatt vanlig brokk.. men jeg har navlebrokk.. som var veldig ekstremt da jeg var liten.. det er lukket på utsiden, men ikke på innsiden.. så når jeg får stor mage så utvider det seg.. og blir vondt..

Men jeg har ikke måtte gjøre noe med det fordi jeg synes det er levlig..

En time hos legen er nok lurt ja:)

Skrevet

Men var det farlig for deg og babyen på noen som helst måte? Snakket du med legen om det? Takk for svar:-)

Skrevet

ja.. det er vel ikke bra om bukveggen gir etter når man har stor mage.. men det var ikke noe tema hos meg.. for legen min kjente på det.. og det var ikke stort nok da.. men om det ble større skulle jeg si i fra.. men jeg spurte ikke noe mer om det. Jeg har født på ABC begge gangene og hadde ikke kunne føde der med megabrokk i magen.. så jeg trakk magen inn og holdt pusten til jeg skulle føde..:P neida.. men det gikk liksom fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...