Gå til innhold

Uke 26- hvor mye bevegelser og liv kjenner dere?


Giron

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere dager på rad (et par uker) merket fosteret godt og har merket en viss form for døgnrytme. Men i går og idag så er det veldig rolig. Mener jeg har kjent noen spark 2-3 ganger men det er noe mindre enn normalt. Har dere opplevd at det kan gå litt opp og ned med aktiviteten der inne?

 

Vurderer å ta kontakt med helsestajson, men her vi bor er det jordmor tilstede bare en gang hver annen uke, og vil jo ikke virke hysterisk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 25, og kjenner veldig mye liv. Magen hopper opp og ned, og det føles som om babyen sparker fotball der inne. Ikke noe problem hverken å se eller kjenne liv. Her er det også ett slags søvnmønster. Enkelte dager kan det være litt mindre liv, men allikevel såpass at jeg føler meg helt trygg på at alt er bra med babyen. Er du i tvil så ring føden. Da kan du få en sparketest. Lykke til:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såvidt i uke 25 og har merket en fin døgnrytme de siste par ukene. Men ja, det går litt opp og ned - noen dager er han roligere enn andre. Henger ofte sammen med hvordan jeg selv har det! Tenker at Tigergutt sover mye i perioder - han er jo liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25+3 og kjenner mye bevegelser, men det er vel ikke før uke 28, mener jeg å huske, at man skal kjenne bevegelser hver dag.. Skal ikke si det 100% sikkert, men mener det var da jeg begynte med sånn sparkeskjema forrige gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 uker på vei, og jeg kjenner frøkna sparke hver dag, men kan ikke sees fra utsiden! Varierer vel det også.... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker her og har vært hos jordmor i dag som sa at man bør kjenne liv hver dag siden uke 24. Ut fra det tolker jeg at minsten varierer aktivitetene sine, men at så lenge du kjenner hver dag er det nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24+5 her. jeg var hos jordmor forgje uke. hun sa at det ikke var før ved uke 28 man skulle kjenne liv hver dag. litt forskjellig altså.

jeg kjenner ikke gutten hver dag ennå.

men morkaken ligger på fremste vegg. vekk fra meg. tror dere det kan ha noe og si??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 26 å kjenner masse liv:) kan se det på utsiden av magen også.var på ul idag og alt var perfekt med jenta vår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 27, kjenner mye liv til alle døgnets tider. Nytter ikke å ligge på feil side.. Til tider litt slitsomt, ettersom jeg blir øm i magen av alle sparkene. Det syntes også veldig på magen, gjennom genseren hver gang hver gang han sparker eller snur på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...