Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #1 Skrevet 3. desember 2008 Vi fikk med oss en cd med bilder, frafotograf Har vi lov å sende de bildene til et annet sted for å få flere kopier?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #2 Skrevet 3. desember 2008 Kanskje ikke helt det samme, men jeg har fremkalt bilder på elkjøp sin hjemmeside i vanlige formater, fant ut at jeg ville forstørre et av de, og gjorde det i den lokale fotobutikken, tenkte ikke over det siden jeg faktisk har betalt for bildene, og da er de mine, vil jo tro du og har betalt for de, og du har rettighetene til bildene på cd'n?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 ja jeg har betalt for de så jeg mener jeg har lov.. og om ikke så stopper de meg vel ?
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Du har lov hvis du også har kjøpt copy righten på bildene. De fleste fotografer beholder den selv, og da er det ikke lov...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Dersom det er fra en "proff" fotograf, så er bildene skalert ganske mye ned.. Det var det iallefall når vi tok bilder hos FAME.. Vi kunne kjøpe en cd med bilder som hadde grei utskrift i 13x18 format for 5000kr.. Ellers kunne vi kjøpe høyoppløselig for 15.000kr. Fotografen til bryllupet (kaller seg profesjonell.) ga oss en cd med høyoppløselig bilder til fritt bruk, men vi fikk ikke lov til å redigere de... Disse hadde hun copyrigth på.. Men; Dersom du ikke skal bruke bildene i offentlig sammenheng, eller til publisering av materiale, så er det jo fritt frem, for hvem kan sjekke at du har bildene??
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Ofte så legger fotografene inn et vannmerke i de prøvebildene som du har fått på cd. Så hvis du prøver å kopiere de, kommer dette vannmerke fram over store deler av kopien. Dette gjør de fordi det er fotografen som eier rettighetene til bildene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå