Gå til innhold

Dere med prøverørsbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blei litt inspirert av et annet innlegg her om hva man skal fortelle barna sine.

Jeg har selv prøverørsbarn, og lurer på om det er noe jeg skal fortelle henne eller ikke.

Kan selvfølgelig ikke sammenlignes med den andre tråden her, men lurer på om noen har fortalt barna sine at de er prøverørsbarn?

Det er jo ingen farlig ting, det er jo kjempebra at prøverør et er alternativ, men tenker om barnet mitt vil føle seg annerledes og mange andre tanker, selv om hun er et helt normalt barn som alle andre barn, bare unnfanget på en spesiell måte.

Så dersom noen har erfaring med å fortelle barna sine at de er prøverør eller unnfanget på annen kunstig måte hadde det vært fint å høre om deres erfaringer, hvordan barnet reagerte og hvilken alder barnet var når dere fortalte det!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du alene og har fått donor, eller er du og pappan sammen, men har bare fått hjelp?

Det har jo også litt å si for evt forslag.

Skrevet

Min ble laget i baksetet på en bil i fylla. Syns du jeg bør fortelle han det? Bare for å sette det på spissen.. men har vi egentlig noe med hvordan eller hvor vi ble unnfanget? Jeg har egentlig aldri lurt på åssen jeg ble til, (før nå)..

Skrevet

off, jeg - og de fleste som kjenner meg - vet hvor jeg ble unnfanget..

Det er faktisk så kjent, at jeg er sikker på at noen vet hvem jeg er hvis jeg skriver det her, så det lar jeg være..

Er ikke alt man trenger å vite ;)

Skrevet

jeg har ingen erfaring, men hvorfor ikke fortelle det når barnet ditt blir eldre og event begynner å spørre de spørsmålene. Tror ikke han/hun vil føle seg annerledes.. er jo som du sier en helt vanlig person. Men du trenger jo strengt tatt ikke si hvordan akk h*n ble til, men si hvordan barn normalt sett blir til.

som skrevet over, unnfangelse i fylla, er vel ikke noe man forteller ungen sin det heller.

jeg er jo klisjeeksempel på hvordan babyen vår ble til, romantisk, rolig sex med den jeg elsker, må jo nesten le av det:P men tror ikke jeg kommer til å fortelle det sånn uansett. blir bare å gi generel info.

Går nok bra skal du se

Skrevet

Barnet ditt er jo et vanlig barn uavhengig av unnfangelsesmåte. Hvis du forteller barnet at det ble til på en spesiell måte som ikke er så vanlig, så vil jo barnet føle at det ikke er som alle andre. Og det er vel ikke ønskelig?

Jeg tror det er like greit å vente til barnet er stort nok evt voksen når en naturlig mulighet dukker opp. Om det i det hele tatt er no poeng i å fortelle det da..

Skrevet

Jeg hadde nok villet fortalt det etter hvert, i en anledning der det passet.

Jeg fikk vite tidlig at jeg hadde blitt født ved keisersnitt, og forsto godt at det ikke var noe som gjorde meg mer spesiell eller noe slikt i forhold til andre. Men jeg dro som regel en god historie om det blant venner, he he.

At mamma og pappa prøvde i mange år før de fikk meg visste jeg også. Aldri tenkt at det var en belastning å vite dette.

Det er jo såpass vanlig med prøverør nå, og det betyr jo bare at barnet var ønsket. Ser ingen grunn til at et barn i barneskolealder kan få vite at det finnes flere måter å lage barn på og at han eller hun ble laget på den ene måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...