Gå til innhold

Natusan produktene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de virkelig "SÅ" farlige?

Mora til samboern min bestemmer over ang. produkter jeg skal bruke til snuppa. Noe som er utrolig irriterende!! Og natusan er FYFY! Jeg MÅ bruke de fra helsekosten. Men, jeg mener selv at det kan JEG bestemme. Hun har ikke reagert på natusan serviettene heller.. Så, er de virkelig så "skadelig" for babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske mye parabener og tull i dem, men du gjør selvfølgelig som du vil. Tror neppe barna dine dør av at du bruker natusan men det finnes andre merker som ikke bruker så mange stoffer man ikke helt er sikker på langtidsvirkningen av.

Natusanserviettene er jo i tillegg parfymerte noe som ikke er helt heldig for huden.

Selvfølgelig kan din samboer og du bestemme dette selv.

Skrevet

Du kan vel gjøre hva du vil med ditt eget barn, hvordan kan hun vite hva du bruker til babyen da?

Min svigermor har null oversikt over hvilke produkter jeg bruker på barnet mitt!

Skrevet

Jeg hadde ikke brukt produkter derfra fast, er ikke hysterisk på hva vi bruker en gang imellom, men om vi hadde brukt noe hver dag hadde de produktene kommet langt nede på listen... Mye av grunnen til det er de kommer fra et kynisk firma som bare føyer seg etter det folk kjøper. I andre land selges det blandt annet parfyme for babyer i samme merke...da er de veldig useriøs og har ikke barnas beste i tankene.

Det finnes så mange andre milde alternativer at det er et rart valg. Er tross alt ikke så ofte en kjøper den typen produkter, eller? Har enda ikke brukt en hel flaske/tube med annet enn shampo på mine to barn som til sammen har levd i seks år... tar heller en tur på apotek eller helsekost når vi må ha noe sånt.

Våtservietter er noe vi bruker på tur, mener å ha hørt at selv produsentene mener at de ikke skal brukes hver dag. Der finnes det også mildere produkter som er funnet bedre enn Natusan sine i tester. Er ikke bare den umiddelbare reaksjonen på huden det handler om, men hva vi utsetter de små for av ulike stoffer og parfyme osv... og hvilke langtidskonsekvenser det kan få...

Om det er veldig skadelig vet ingen, men det er vel et mindre bevisst valg synes jeg.

Skrevet

Hva sier samboeren din da? Regner med at han også har noe han skulle ha sagt i forhold til denne babyen "din".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...