Gå til innhold

HYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er hun syk.....IGJEN... hun har vært i barnehagen føkkings èn dag...

seriøst, det må finnes noen høyere makter som ikke ønsker at jeg skal klare dette semesteret. Jeg MÅ MÅ MÅ lese i natt. Eller så er jeg garantert stryk....

faen faen faen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke hyle sånn, da våkner hun....

Stakkars spurven og bittelillespurven. Barnehagestart er forferdelige saker, jeg synes bop har vært mer hjemme enn i barnehagen dette semesteret jeg enda hun går i en liten familiebarnehage.

Lykke til med lesinga, det går nok mye bedre enn du tror!

God bedring til lillemor:)

Skrevet

Ja, skrollan har vært mer eller mindre syk siden midten av september. Hun hadde en to ukers periode der hun var frisk, og that's it.

Så nå sitter hun på fanget til mannen min mens hun kommer med tidvise hyl, mens jeg sitter og forsøker å få inn i skallen hva Vygotsky egentlig mente om språkopplæring.

Skal ha muntlig på torsdag, og jeg har kontroll på sånn ca. 30% av pensum. Så nå er det tråling gjennom bøkene i forsøk på å få med seg det mest vesentlige. Det er bare så ekstra stress når det er muntlig. Flaut som f. og sitte der og bare svare "ehhh, vet ikke" På en skriftelig har man i det minste muligheten til å tenke seg om og komme på noe svada..

Skrevet

Du kan jo svare det hun derre "Miss Teen" ett-eller-annet svarte.

Skrevet

Everywhere like and such as! Det dekker det meste.

Skrevet

Småsporvinj, masse symp og medfølelse. Sjuke unger er aldri ok, men i eksamen er det verre enn vanlig... Hadde det ikke vært for at jeg har tenkt å gå i fyllekoma fra i morgen tidlig skulle jeg tilbudt meg å ta eksamen for deg (liten Sarah Palin-maske og litt korte skjørt så går det bra)...

Skrevet

Bare bable noe om at barnet ikke har god nok utviklet kognitiv struktur stand til å ta til seg samfunnets redskaper på egenhånd og derfor må få hjelp av et mer kompentent medlem av kulturen. Vertikale relasjoner er viktigere for tilegnelsen av språklig kunnskap (såvel som annen kunnskap) enn horisontale relasjoner.

Barnet bruker språket som et redskap (det viktigste redskapet) for egen tenkning (og dette er forklaringen på barns egosentriske tale før språket er internalisert), og all opplæring må skje innenfor barnets nære utviklingssone.

Den voksnes hjelp er som et stillas som sakte men sikkert rives slik at barnet kan stå på egne ben.

Språkopplæringen må foregå innen en sosial ramme. Og læring er virksomhetsspesifikk.

jejeje, detta pugga jeg forrige uke. Tror kanskje all min kunnskap fremstår noe fragmentert men slik blir det like etter eksamen:)

Skrevet

Hadde det ikke vært bedre å studere realfag, så slipper man alle disse ordene?!

Skrevet

Tja, heller ord enn formler.

Skrevet

Men med formler får man svar med to strek under, og det passer det enkle hodet mitt utmerket.

Skrevet

HAHA!! genialt.... den går jeg for!!

Eventuelt bare brøler jeg "Silence I KILL YOU" ved enhver anledning og satser på at jeg er såpas fryktingytende at sensor ikke tør å stryke meg.

Skrevet

"You will not be asked intentionally obscure questions. Our goal is to assess how well you know the material, not to play ‘gotcha’.

Although it is difficult, try to relax and think of this as a conversation about literacy. You have all done solid work over the course of the semester. Simply come into the exam room prepared to ‘show off’ your knowledge."

"intentionally obscure questions" nei.. men alt er da faen så relativt.

Skrevet

Eg har ein fantastisk ide!!

du har bærdings sant?

Hiv lisjetrollet på ryggen, strutt med magen og ver veldig overbevisande...husk å trøste vesla på rygen og eller få kynnar ved vanskelege spørsmål.

Då vil dei sjå at du er supermammastudent og stryk ikkje slike kjekke jenter!!

he he

Ellers gode ynskjer til deg og dine! det er bås med første bhg halvår/år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...