Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Dere har barn sammen, og dere bor sammen, hvorfor er dere ikke heller gift? Er dere i mot ekteskap eller hva er det for noe?
MiaKristin Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 jeg er samboer og vi har barn sammen. Men er ikke aøøtid ting går i riktig rekkefølge vettu lille venn. Jeg ble gravid med hormonspiral, helt ute av det blå. Og jeg gifter meg ikke for å "ungå skammen" hvis noen tror det. Jeg skal drikke chamapnge i mitt bryllup. men når det er sagt så driver vi å snakker om å gifte oss i nærmeste fremtid. Men ikke alltid man kan planlegge alt
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Ønsker bare rett og slett ikke og gifte meg.. Hvorfor skal jeg det? Lever da like godt som samboerer også.
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 hm.. nja.. er ikke helt meg for å si det sånn.. vi har vært samboere i snart 2 år. vi tuller om det å gifte seg, men tviler på det blir noe realitet. er det å gifte seg det opptimale for deg HI?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 hmm..ja, det kan du si..vi har vært sammen i 7 år, ble sammen når jeg var 16 og han 17. fikk barn sammen i år som var planlagt. veit egentlig ikke helt, men kan ikke se meg gift enda, vi er forlovet, vært det i 2 år, men det har vel litt med at vi ikke har råd til et bryllup akkuart nå, frister ikke å begynne å styre med det nå, man er jo ikke noe mere sammen heller mener jeg da, det står bare på papiret. har man lyst på samme etternavn så kan man få det uten at man er gift og. vi skal nok gifte oss en gang, men ikke akkurat i år..hehe...
mamo82 *2 jenter* Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Er ikke i mot ekteskap, men vi skal gifte oss en gang når det passer for OSS. Dessuten er det ikke gratis å holde bryllupsfest nå for tiden, selv om man kan gjøre det rimelig. Vi vil gjerne spare noen tusenlapper slik at vi har litt penger å feire for når den tid kommer!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Skal vi leve opp til min families forventninger til bryllup kommer det til å koste flesk, og vi vil heller prioritere pengene til å betale ned lån eller pusse opp. Det frister å gifte seg uten å ha noe stor fest, men da hadde det blitt baluba i slekta, for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Ekteskap passer ikke oss. Vi er ikke kristne, er heller ikke for tinghuset. Vi trenger ikke en ring for og vise verden at vi elsker hverandre. Vi har jo våre barn som bevis på det. Vi blir heller ikke mer glad i hverandre for det om vi gifter oss. Så det holder med og være samboere.
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 Vi skulle gifte oss 08.08.08 men ble gravid med termin 18.05.08 så utsatte det. Men gifter oss til neste år i den katolske kirken! Litt av en synder jeg:D
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Vel.. For mitt vedkommende har det bare blitt slik. Har alltid ønsket å gifte meg, og i begynnelsen var min kjære med på tankene. Men så gikk årene, vi flyttet sammen, kjøpte hus og fikk barn. Nå vil han ikke for det er så mye "styr" med bryllup, for han betyr det ingen ting. Så ser nå at jeg burde ha spilt kortene mine annerledes. Håper fortsatt han en vakker dag skjønner hvor mye det hadde betydd for meg, men ser dessverre ikke sån ut nei
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 Vi er ikke gift, fordi jeg ikke er gammel nok! Samtidig som vi heller ikke har noe hastverk ;-) Hvorfor haste?
TrustNoOne (but Me) Skrevet 2. desember 2008 #12 Skrevet 2. desember 2008 Her i huset har vi så forskjellige meninger om hva slags bryllup vi skulle hatt ( jeg vil gifte meg i utlandet, IKKE kirkelig vielse, og så få mennesker som mulig, han vil ha kirkepakka og minst 200 gjester ) at vi har gitt opp hele greia. Vi har det jo fint som vi har det. Jeg håper faktisk at han ikke frir til meg, da må vi starte den krangelen på nytt. Blærgh...
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 2. desember 2008 #14 Skrevet 2. desember 2008 Neeei...penger..han har ikke spurt...begge kommer fra splittede hjem.. vi er jo så godt som gift uansett..
Edelweis Skrevet 2. desember 2008 #15 Skrevet 2. desember 2008 vi har vært samboere i 4 år, har 2 barn å vært forlovet i 2 år. vi har planlagt bryllup i 2010. det koster å gifte seg vet du. vil jo ha det skikkelig når en skal gifte seg for 1 gang i sitt liv. å som student 2barnsforeldre som eier hus og bil er det ikke så mye penger å gifte seg for:p
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #16 Skrevet 2. desember 2008 Det var ikke helt "riktig" rekkefølge her heller. Ble uplanlagt gravid nesten umiddelbart, så ble vi samboere. Men vi går ikke med gifteplaner. Ingen av oss har troen på ekteskapet som institusjon. Det sier ingenting om kjærligheten vi har til hverandre, eller om vi er forpliktet. Vi elsker hverandre og har det bra som det er nå. Vi trenger hverken en ring eller papirer for å bevise det.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #17 Skrevet 2. desember 2008 Ønsker å gifte oss, men vi må ventge til det passer økonomisk. Det koster masse penger!!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #18 Skrevet 2. desember 2008 Han vil at bare vi to skal på tinghuset, og jeg vil ha med venner og noe fam. Så vi må få til en blandings:-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #19 Skrevet 2. desember 2008 Har ikke behov for å gifte meg, jeg er like lykkelig som samboer. Men kanskje om 4-5 år eller noe sånt. Har jo vært sammen i bare to år, så er nok tidlig enda. Er bedre om det bare blir slutt eller om vi må skilles..
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 2. desember 2008 #20 Skrevet 2. desember 2008 Jeg vil vente til jeg finner den rette:) hehe. Nei, vet du hva. Vi er glade i hverandre og har det fint, trenger ikke noe stort bryllup med store kostnader og masse planlegging og mas for å bevise det. Kanskje vi gifter oss en gang i fremtiden, kanskje ikke, alt i alt betyr vel ikke den ringen så veldig mye fra eller til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå