Gå til innhold

Tar dere solarium??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri i mitt liv har jeg vært så hvit,eller rettere sagt lysblå...

Kan vi egentlig ta solarium???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta sol :)

Men vær obs på at man er mer utsatt når man er gravid. man blir fortere brun/rød, og man er mer utsatt for sånne hvite/mørke flekker, gjerne i ansiktet. Men smør deg med solkrem først, da skal det nok gå bra!

Jeg tar sol 1-2 ganger i uka, med god samvittighet! Deilig å gjøre noe for å føle seg bedre, nå som jeg går opp i vekt og det er mørk kl 16 :)

Kos deg!

Skrevet

Det er derfor rekordmange unge kvinner får føflekkkreft. Hvite folk ække ment å være så mye i sola, spesielt de med føflekker, blondt hår eller rødt hår/fregner. Solarium er jo en fin måte å skynde på prosessen da, hvis du vil at det skal gå ekstra fort.

Skrevet

Næh,hærlighet da såså...nå må du slutte å overdrive så voldsomt hær. Man kan ta solarium når man er gravid men best å vente til 2q trimester..og du er vel hær så du kan godt ta sol..men bare ikke overdrive..man blir lettere solbrent som gravid ,og ikke bruk noen av dem rare kremen solarier selger..smør deg ekstra godt før og etter etter som at solarium tørker ut huden og huden er mer sensitiv nå,og du bør heller ikke ta mer enn 10-15 min hver gang...og ikke hver dag:) kos deg da=)

Skrevet

Nei, det er jo ikke påvist noen risiko for å miste barnet eller slikt på grunn av solarium. Faktisk er effektene uavhengige av når i svangerskapet man tar solarium; rynkete mødre og lettere nedsatt intelligens.

Skrevet

Om du vil vite mer om solarium, kan du gå inn på Statens Strålevern. Der står det en del info, eller så er det bare å skrive til de om spørre. Har investert i diverse brunkremer, jeg da:)

Skrevet

Jeg tok solarium et par ganger i måneden med førstemann, syns det er avslappende og deilig( vifta på full guffe såklart) Henger meg litt på Såså - det er viktig å ta hensyn til hvilken hudtype man har, noen er rett og slett ikke egnet til å ligge for mye i solen. Jeg er mørk fra før og blir sjelden solbrent( de spanske genene hjelper meg der :) Kommer til å ta sol i dette svangerskapet også.

Skrevet

Takk for svar folkens. Tror kanskje jeg tar et par runder sol før jul..

Ble veldig nysgjerrig på svaret til Såså, - lav intelligens? Er det hormonene som koker eller er du helt fjern??

Skrevet

Jeg tror ikke d kom av noe som hadde med solarium å gjøre=) Jeg trur den var egnet på noe helt annet..men jeg skjønner godt at du ble forvirret;)

Skrevet

Min lege sa at det kunne være greit, men at man skulle være forsiktig. Så jeg har kjøpt meg to gode selvbruningskremer istedet, en til kropp og en til ansikt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...