KarLuc +1? Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Min sambo begynte på jobb i dag etter å ha vært i militæret. og fikk da vite at om vi ska være me på julebordet som er til helgen så måtte han skrive på i dag.. og det gjorde han da vi begge vil det,.. Men mine foreldre er gamle. Og min far har en del plager, så de kunne ikke passe jenta vår, da det er fra lørdags morgen til søndags ettermiddag... Og da vi spurte svigers sa de nei. Mente at søsteren til sambo (som er 10) kunne passe henne hjemme hos oss....hallo!!?? hun gidder jo aldri bytte bleie på jenta, og no ska hun liksom passe henne. og over natten.. nei, det ble for dumt.... Så får eg vite at flere timer etter at vi hadde spurt så spurte broren til sambo om de ikke kunne passe hans jente da han også ska på julebord da.... Og da sa de glatt JA..... Føler meg litt besviket. Da de vet at pga foreldra til kjæresten hans er skilt, så bare der har de dobbel mulighet for barnepass.. Pluss hun har unge besteforeldre som pleier ha henne av og til... Og vi som ikke har noen andre muligheter får nei.... Hmmmm. vet ikke eg, men eg føler eg har lov til å føle meg skuffa??? eller?? (ærlig så er eg rettere forbanna da meg å sambo ikke har overnattet vekke ilag siden jenta kom, for 16 mnd siden).. men men....
godiva med 3 gull Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Urettferdig er det synes jeg.. Særlig om dere spurte først og fikk nei, for så å si ja til de andre etterpå. Men de er jo i sin fulle rett til å si nei til å være barnevakt da... De er besteforeldre ikke foreldre. Ingen selvfølge at besteforeldre skal passe barnebarna sine. Selv om jeg nok tror min mor hadde rent ned dørene her om hun hadde levd...
KarLuc +1? Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2008 ja, nei... det vet eg jo... er ikke så skuffa over at de sa nei, det var vi jo forberedt på. men det at de sa ja til de andre etterpå.. Hadde min mor levd også så hadde hun nok "bodd" hos oss hun Men er så heldig å ha noen flotte forsterforeldre som no har adoptert meg og min søster, men da pga sykdom hos dem så kan ikke de "hjelpe" oss så masse..... men men....
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Skikkelig dårlig gjort av svigerforeldrene, og hadde jeg vært mannen din hadde jeg ringt og spurt hvorfor de sier nei til dere og ja til svogeren din. Når det gjelder helgen ... har dere ikke noen venner som kan stille som barnevakt? Ev. noen som har egne barn som kan ta deres lille på overnatting? Leit når de som er nærmest svikter, men prøv å få ordnet det på annet vis slik at dere får kost dere på julebord :-)
KarLuc +1? Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2008 hehe. nei. har ikke så mange venner som vi tør overlate jenta vår til... Min søster som har en jente skal selvsagt langveis vekk i helgen. og eneste venninna som også har unge som kunne hatt jenta, hu ska også på julebord (er hennes unge svigers skal ha). så står litt fast.. MEN ser ut til at mine foreldre prøver å ordne så de reiser i besøk i helgen og da kan dem ta me jenta vår .. så de slipper sitte med henne hjemme alene... (hun er veldig aktiv, så ikke så lett for dem å løpe etter henne hele tiden)- så krysser fingrene
Vrimle Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Kan dere ikke ringe å spørre om de kan passe både ditt barn og det andre barnet samtidig? Det skulle ikke være noe stort problem. Er enig i at det var dårlig gjort at de sa nei til dere og ja til de andre. Huff. Forskjells behandilig er noe dritt. Hvor bor du? Jeg skulle gjerne og gledelig stillt opp å passet din lille datter så dere kommer dere ut en tur..
KarLuc +1? Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2008 hehe... bor litt utenfor bergen vi... Nei , det går nok ikke for dem å ha begge.. Grunnen til at de ikke vil passe jenta vår er at hun våkner en del om natten.. så de er sååå utslitt hvis de har passet henne.. Mens hun andre sover hele natten igjenom, og legger seg uten noen lyder. Grunnen til at vår er litt "vanskelig" der er at tenna kom sent på henne, og hun sliter enda hver gang det kommer en ny tann.. Så er en del våkenetter,.. Men mine foreldre som er gamle og sliter litt har ikke klaget en enste gang de har hatt henne på overnatting.. så synes det er litt merkelig.. men men... Sku virkelig ønske eg hadde flere venner som kunne stilt opp.. Har bare sånne "venner" man går ut ilag med... litt bale
Mortiletbittelitenurk Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Så svigerforeldrene dine noe om hvorfor de ikke kunne passe jenta deres? Er det noe grunn for at de skal synes at det er "enklere" passe det andre barnebarnet enn deres? Synes dette i ugangspunktet hørtes veldig rart og urettferdig ut, med mindre det ikke er andre forhold som ikke kommer frem her...
Vrimle Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 Ok, da ble det alt for langt unna til at jeg kunne stilt opp:( Bor litt utenfor Trondheim. Det var veldig synd. Da krysser jeg fingrene å håper at dine foreldre kan passe vesle jenta. Er jo et bra tegn at de ikke har klaget over at hun er mye oppe på natta da. Høres ut som noen gode besteforeldre som er glad for å kunne ha henne:)
KarLuc +1? Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. desember 2008 nei... andre forhold må bare være at de ser ikke det andre barnebarnet like mye som våres, pga vi har gå avstand til svigers.. Så er det jo det at våres er meget aktiv og sover lite/dårlig.. så de orker helst ikke passe henne over natt..... Forstår jo selvsagt det, men er vanskelig for oss også. Får aldri finne på noe ilag, og må overtale til å få barnevakt,.... Men men.... er jo blitt vandt til det no, men må no ha lov å bli skuffet likevel
Mortiletbittelitenurk Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Desverre kan noen besteforeldre være litt "sære" på sånne ting, hvis de synes det blir for mye eller for slitsomt...jeg har hørt det før, for å si det sånn. Det er jeg virkelig IKKE skjønner er at de tør å si ja til det andre barnebarnet samme dag, det er jo nesten som å poengtere at hun blir favorisert, og jeg skjønner veldig godt at du er skuffet og lei deg. Barn er jo forskjellige når det gjelder legging og soving, og de bør jo ikke favoriseres eller disfavoriseres på grunnlag av dette fra besteforeldre. Jeg håper dere får ordnet det slik at dere får dratt på julebord, også synes jeg virkelig dere skulle prøve å få til en barnefri langhelg i en storby eller noe sånt snart! (Trenger ikke bli dyrt, det går f.eks tog til Stockholm - og masse billige fly med Norwegian flere byer i Europa) Lykke til!
*juble juble* Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 hvis det er noen trøst har vi det slik vi og....men da med mine foreldre. Samboerens mor er meget gammel og syk, så hun er unnskyld, hans far er død....desverre Mine foreldre fikk spørsmål om å passe mine 3 barn ved fødsel av min fjerde....og fikk ett klart NEI.... så de blir nok nødt til å bli med på moroa de... Har ikke hatt barnevakt på mange år.... men det er mine barn og mitt ansvar. Slik er det bare. Må jo si at de fleste av mine venner har 3,4 og 5 barn.... og flertallet er alene om omsorgen. syns ikke jeg kan spørre de om å passe mine 3 barn da...ellers blir det jo veldig mye å passe på
KarLuc +1? Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 3. desember 2008 ja, nei, skal ikke være lett..... Må no ha vært litt bale å ha dem me på fødselen vel schipper??? Er enig i at det er mitt eget ansvar,,.. Ser jo no hvor vanskelig det er å få barnevakt for 1 unge.. så lurer på hvordan det blir når det en dag kommer nr 2.! Min sambo er litt frustret også da han blir nødt å reise alene... Får ikke ta med noen andre enn sambo/kjæreste.... Så han har ikke noe lyst hvis ikke eg kan være med... Men men.. gjør ikke meg noe å være hjemme med snuppa mi..... Men hadde jo vært godt å komme oss "vekk" litt også.... får bare ta tiden til hjelp
Mortiletbittelitenurk Skrevet 3. desember 2008 #14 Skrevet 3. desember 2008 Det er nettopp det, ens egne barn er til syvende og sist ens egen ansvar...selv om alle har godt av å få komme seg litt bort og få slappet av innimellom...og det burde være naturlig at besteforeldre stiller opp der, når de er friske og raske. De vet jo hvordan det er å ha småbarn selv! ...sikkert vanskeligere å be om barnevakt til tre enn det hadde vært til ett barn også....? Heldigvis er dere to, slik at dere kan dele litt på det dere imellom?
*juble juble* Skrevet 3. desember 2008 #15 Skrevet 3. desember 2008 selvsagt blir de ikke med på selve fødslen.... men på ullevål er det lekerom i kjelleren på pasient-hotellet... der skal de få leke, se på film osv sammen med samboeren min. Han har lyst til å være i nærheten når det hele skjer.....Men det er bare for å sette på spissen at ikke alle har barnevakter som stiller opp, selv ikke når man faktisk virkelig trenger det.... mine siste to fødsler har gått meget raskt, så det tar sikkert ikke så lang tid denne gangen heller... så de slipper å sitte der i mange timer. Var på sykehuset i 5 min på barn nr. 2 og 1 time på barn nr 3. så dette blir nok overkommelig for de (så sant alt går bra) Noen til å bli med på fødslen har jeg ikke... så det må jeg nok gjøre alene.... slik som sist og gangen før det. (gjorde det på samme måte da... har som sagt ikke barnevakter som kan komme på kort varsel.) ..
*juble juble* Skrevet 3. desember 2008 #16 Skrevet 3. desember 2008 og ja, vi er to...og samboeren min er veldig forsåelsesfull...så vi bytter litt på om vi trenger avkobling... men koser oss mye hjemme med barna også. Klager ikke i det hele tatt. Har ikke det store behovet for å være ute...og mine venner har jo barn, så jeg pleier å ta de med. Det er som sagt ikke noe problem på den måten altså....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå