Gå til innhold

Ville dere sendt ungen i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ringte meg fra barnehagen i 15.00 tiden i dag og sa at snuppa hadde fått diare.

Hun hadde hatt 2 normale avføringsbleier tidlig på dagen, men på ettermiddagen hadde hun hatt en diarebleie.

Hun har vært i fin form etter at hun kom hjem, spist masse mat og kost seg. Har hatt 1 bleie med myk avføring, ikke diare.

Hun spiser masse snø for tiden, kan det føre til litt løs mage tro?

Skal jeg sende henne i barnehagen i morgen, eller avvente noen timer til første avføringen og sjekke den først?

Hvis det var diare, skulle hun ikke hatt flere bleier med rennende avføring før legging i kveld da?

De hadde sendt hjem en unge med diare i går, derfor de var litt bekymret.

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke sendt henne. bedre å være hjemme en ekstra dag.

Skrevet

opplevde det samme her om dagen.. jeg hadde sønnen min hjemme en dag......

Skrevet

Jeg hadde nok holdt barnet hjemme, og med stoppekost. Det viktigeste er vel at barnet ikke får noe med melk i.

Skrevet

Men skal jeg gi ungen stoppekost når hun ikke har hatt mer enn en bleie med litt løs avføring altså?

Er ikke det litt voldsomt?

Skrevet

hva er stoppekost?

Skrevet

I vår barnehage definerer de diare først etter mer enn 2 bleier (altså den 3. bleien) på kort tid.

Det fordi løs mage ikke er det samme som diare.

Samtidig så skal ungene være hjemme 48 timer etter siste diare-bleie, men siden din unge ikke har hatt diare, bare 1 diarebleie så hadde jeg sendt henne i barnehagen med mindre du likevel er hjemme...

Skrevet

Jeg er jo sykemeldt, så er jo uansett hjemme.

Men er avhengig av mye søvn og ro for å ikke bli for dårlig.

Og tror nok hun kommer til å kjede seg fælt hjemme med en kvalm mamma.

Får se det an til i morgen.

Hadde jo vært koselig å hatt henne hjemme en dag også da.

Skrevet

en løs avføring er ikke diare. diareer når det 5 eller flere løse avføringer. har jeg hørt.

men er det diare eller omgangsyke så er dette forferdelig smittsomt og det andbefales at barnet holdes hjemme 48 timeretter symtomfrihet. om du sender barnet i barnehagen kan du bli nektet å få levere. med det som begrunnelse.

Skrevet

Definisjonen på diare er ifølge min lege mer enn 6-7 bæsjebleier med rennende avføring i løpet av en dag. Mn sønn er mer eller mindre bestandig løs i magen, men bæsjer sjelden mer enn 1-2 ganger om dagen. Ergo har han ikke komstant diare, men avføringen er løs, muligens som en følge av en eller annen matintoleranse. Jeg har hatt mange runder med barnehagen pga dette, men har omsider fått dem til å innse at han ikke er smittefarlig eller syk.

Jeg tror jeg ville sendt henne i bhg dersom formen hennes er fin og hun spiser normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...