Gå til innhold

Ville dere sendt ungen i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ringte meg fra barnehagen i 15.00 tiden i dag og sa at snuppa hadde fått diare.

Hun hadde hatt 2 normale avføringsbleier tidlig på dagen, men på ettermiddagen hadde hun hatt en diarebleie.

Hun har vært i fin form etter at hun kom hjem, spist masse mat og kost seg. Har hatt 1 bleie med myk avføring, ikke diare.

Hun spiser masse snø for tiden, kan det føre til litt løs mage tro?

Skal jeg sende henne i barnehagen i morgen, eller avvente noen timer til første avføringen og sjekke den først?

Hvis det var diare, skulle hun ikke hatt flere bleier med rennende avføring før legging i kveld da?

De hadde sendt hjem en unge med diare i går, derfor de var litt bekymret.

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg nok gjort, unger får jo diare støtt og stadig. Men kanskje jeg er litt mer liberal på det området fordi jeg har hatt allergiunger som jo har diare oftere enn andre unger.

Skrevet

hadde ikke tatt sjansen på å sende nei. tenk hvis det var diare. og hun smitter de andre for hun kommer fortidlig tilbake. er ikke sikker de vil ta i mot henne i morgen heller. mange barnehager har 48 timer etter siste symptom. så da blir du jo bare sendt hjem igjen med henne uansett.

Skrevet

Tja..litt vanskelig å svare på egentlig..

Mnien her har hatt diare/løs mage siden søndagen.

Hadde to vann diarebleier på søndagen,på mandagen hadde han 1 diare på kvelden,og i dag da vi sto opp,da bare rant det av han..han sto da i dusjen siden jeg skulle spyle bort restene ett den første bleien..

Har også i tillegg hatt 2 diare bleier siden episoden i morges..

Så,diaren til minien har ikke kommet så fort han har drikket eller spist litt.

Har jo ikke rent tvers igjennom han.

Han spiser litt mindre,men er ellers i god form,blid og ler.

Vil også ut og leke.

Skrevet

Er vanskelig dette synes jeg.

Hun har jo ikke hatt mer enn en bleie med løs avføring, alt annet har vært fint. De var ikke helt sikker i barnehagen heller om det var diare hun hadde, men de ville gi beskjed.

Ingen av bleien har vært rennende.

Skrevet

hvis gutten min hadde hatt 4 bæsjebleier iløpet av kun 1 dag hadde jeg holdt han hjemme neste dag.

Skrevet

Nå er 4 avførings-bleier helt normalt på snuppa da.

Ikke noe uvanlig i det, hun har alltid hatt avføring flere ganger om dagen.

Men jeg får vel holde henne hjemme i morgen og se an konsistensen på den. Men var fin i kveld i hvertfall, så da er det bare en bleie som har vært unormal, vil vel egentlig ikke kalle det diare, men, men.

Er vel greit å sikre seg.

Bra jeg er sykemeldt for tiden og har mulighet til å ha henne hjemme.

Ellers så hadde vi ikke hatt flere sykedager å ta av.

Skrevet

Vel, de gangene mine unger har hatt diare så har det blitt mange bleier med meget løse avføringer. Minsten min har i perioder løs avføring et par ganger om dagen, ikke rennende da, uten at det er diare.

Dersom innholdet i bleia til datteren din er flytende så ville jeg ikke sendt henne i bhg. Men dersom den bare er litt løs, asså litt sånn tykk graut (sorry sammenligningen) så ville jeg sendt henne av gårde.

Ikke alltid det er diare bare fordi man ikke har fast avføring, hva man spiser kan virke inn der gitt.

Minste min blir meeeeget løs i maven av rosiner feks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...