Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Kommer an på HVA slags helsepersonell! Er det en psykolog som innleder et forhold til en pasient så kan hun miste lisensen. Er det en sykepleier som innleder et forhold til en mentalt frisk pasient som hun ble kjent med fordi han brakk benet er det ingen problem.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Så lenge pasienten er mentalt frisk skal det ikke være noe problem.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Hva med helsepersonell (lege, sykepleier, hjelpepleier eller student) som innleder forhold til pasient innlagt på psykiatrisk? Ryker lisensen?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 OK, takk! Har skrevet ett innlegg om dette før. Jeg er så forferdelig forelska i fysioterapauten min. Har hørt flere si at han ikke har lov å innlede et forhold til meg så lenge jeg er hans pasient. Jeg får jo aldri dene mannen, det vet jeg jo... SUKK!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Studenter har ikke lisens;) Regner med at det er grunnlag for å miste lisensen i de yrkene også, men vet kun med sikkerhet dette med psykologer.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Hvis du ikke får han uansett, hvorfor plager du oss med disse spørsmålene!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 fastlege går fint. Alt utenom psykiskratisk pasienter.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 Sånn litt på siden her bare, så kan faktisk studenter få lisens også...
Gjest -<<- Skrevet 2. desember 2008 #12 Skrevet 2. desember 2008 Seksuelle forhold mellom lege og pasient kan føre til at legen mister autorisasjonen. Dette gjelder på ingen måte bare psykiatriske pasienter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå