Gå til innhold

Hvor lenge sov deres barn på dagtid? Hva er vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min blir 2 i januar og det er sjeldnere og sjeldnere at han sover på dagtid nå. Er det tidlig å slutte med det? Han legger seg kl 19 og sover somregel til 07.30. Får han nok søvn da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Eldsta slutta å sove på dagtid når hun bikka 3 år... minsten på 14 mnd kan sove 2 ganger, sover fast 1..

Skrevet

Hva som er vanlig er vel veldig forskjellig fra barn til barn. Noen trenger mer søvn enn andre, noen sover mer på dagen og lenger, mens andre sover lite og slutter tidlig.

Min eldste sov på dagen til han var ca 2,5 år. Da bestemte vi at han skulle slutte fordi han våknet kl 5 om morgenen. Sov ellers fra 19 til ca 730. Yngste er 2 år nå. Han sover fra 19 til 07, og 1-2 timer på dagen. Kusina deres sluttet å sove om dagen før hun var 2 år og det samme gjorde ene fetteren.

Så jeg vil tro at om han virker fornøyd og opplagt, så får han nok søvn iløpet av døgnet.

Skrevet

Takker for svar!

Ja, han virker igrunnen fornøyd og glad, litt trøtt midt på dagen, men vil ikke sove (somregel) om han får tilbudet.

Tingen er at han blir ofte veeeeeldig sutrete etter han har hatt dag-hvilen sin, noe som er veldig slitsomt! Så har faktisk en blidere unge på ettermiddagen om han ikke har hvilt seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...