Shabby Cheap Chic Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Håper noen gidder å tørke opp etter oss da.. haha
~sjiraff~ Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Synes det er helt greit at de tjener så bra jeg da. (aner ikke hva du ref. til ang. lønnsdebatten i og med at jeg ikke har sett på noen debatt)
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Synes du virkelig at de fortjener en gj.snitt lønnsøkning på 40 000 kr samtidig som LO oppfordrer hele Norge til et moderat oppgjør? Hva er så årsaken til at de er i en egen klasse?
~sjiraff~ Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 De gjør nå en utrolig viktig jobb. Og de jobber utrolig mye og har et kjempeansvar i forhold til den gjennomsnittelige nordmannen. Kan være enig i at tidspunktet for lønnøkningen er uheldig. Men synes ikke de tjener spesielt mye.
Mom2Two Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Faktisk kan jeg godt se det poenget at de folkevalgte kunne fått bedre betalt, men da synes jeg også det må stilles andre krav til dem, f. eks krav om lengre utdannelse osv. osv. (flere stortingsrepresentanter har jo knappest fullført ungdomsskolen).
~sjiraff~ Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 Det er jo meningen at stortingsrepresentantene skal gjenspeile befolkningen. Tror ikke det hadde vært så heldig om alle hadde hatt høy utdannelse.
~sjiraff~ Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Gjenspeile ble vel kanskje feil ord. Men i og med at de skal representere hele befolkningen er det nok viktig med politikere fra alle samfunnslag. Ikke bare toppen.
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #11 Skrevet 2. desember 2008 Men det er jo timingen som gjør det hele patetisk. Mange i dette landet her tjener mindre enn de kanskje fortjener. De bør følge LO sitt råd å gå foran som et godt eksempel i lønnskampen.
Mom2Two Skrevet 2. desember 2008 #12 Skrevet 2. desember 2008 Jeg ville nå likevel foretrukket at politikerne har noe utdannelse. Se på andre land...
~sjiraff~ Skrevet 2. desember 2008 #13 Skrevet 2. desember 2008 Men faktisk så har det vel vært en bra lønnsøkning for de fleste i år? Jeg har ihvertfall hatt mitt høyeste lønnshopp i år i løpet av de 7 årene jeg har vært i arbeid.
OsloMor Skrevet 2. desember 2008 #14 Skrevet 2. desember 2008 Mom2 Two, stortingsrepresentantene skal jo gjerne representere befolkningen generelt, og det er jo langt fra alle som har høyere utdannelse eller allmennfaglig videregående. Man kan jo ikke kun tillate folk med x antall års utdannelse til å stille til valg, det kan ikke kalles demokrati lenger da;) Synes de skal ha ok betalt, men kanskje litt feil å ha voldsom lønnsøkning ifht. resten av samfunnet?
~sjiraff~ Skrevet 2. desember 2008 #15 Skrevet 2. desember 2008 %-vis har de jo faktisk ikke noe høyere lønnsøkning enn de fleste etter årets lønnsoppgjør...
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #16 Skrevet 2. desember 2008 Men dette gjelder neste år. Statsministeren har hatt en lønnsvekst på 250 000 kr...dvs det samme som en vanlig årslønn for ganske mange.
~sjiraff~ Skrevet 2. desember 2008 #17 Skrevet 2. desember 2008 Hvis dette gjelder neste år betyr det en lønnsvekst på 250 000 over 4 år. Ja det er kanskje mye. Men ærligtalt synes du 1,2 mill for den jobben er så vedlig mye? Jeg synes hvertfall ikke det. Det er vel forøvrig da en lønsøkning på ca 6 % pr år. Er ikke så sinnsykt mye det heller?
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #18 Skrevet 2. desember 2008 hvor mange lønnsmotakere tror du vil oppleve en lønnsvekst på 6.5% i 2009?
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #19 Skrevet 2. desember 2008 Synes det er veldig greit at det ikke er noe krav om utdannelse jeg. Greit at ikke bare "eliten" styrer landet, men at folk har forskjellig bakgrunn. Har ikke noe problem med lønnsøkningen deres heller..
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #20 Skrevet 2. desember 2008 Men laffen.... vi snakker ikke om hva en statsminister burde tjene, vi snakker heller ikke om de 3 årene som har vært. Vi snakker om 2009 som vil bli et tøft år for svært mange arbeidstakere. Vi snakker om et år hvor de fleste vil oppleve et nulloppgjør i henhold til lønn. Hvorfor skal ikke regjeringen lide samme skjebne hvis man kan si det så enkelt? Er de en fredet rase eller......?
~sjiraff~ Skrevet 2. desember 2008 #21 Skrevet 2. desember 2008 hehe... fordi arb.giveren dems har råd til det?
___ Skrevet 2. desember 2008 #23 Skrevet 2. desember 2008 Hvilke land da? Jeg er oppriktig interesert i hvilke land du mener har et system som krever høyere utdanning fra folkevalgte og som du mener fungerer så mye bedre enn vårt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå