Gå til innhold

Angående amming og melk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest litt rundt omkring angående amming, og noen sier at de ikke fikk melk før 2-4 dager etter fødselen..

Så da er jo mitt sikkert super teite spørsmål:

Hva får babyen i mellomtiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke dumt spørsmål!:-)

Babyen klarer seg fint disse dagene, uten mye melk. Noe melk er det der, men kan ta noen dager før produksjonen er skikkelig i gang ja! Veldig vanlig at babyen går ned de første dagene! Helt normalt og helt ok!:-)

Skrevet

Såpass...

Jeg tenkte kanskje de fikk MME eller noe sånn jeg..

Høres nesten litt brutalt ut.. Får håpe melka kommer fort så han slipper å sulte:o)

Skrevet

de får ikke skikkelig sultfølelse før 4 dagen sa min JM, så de er født inn i denne verden godt rustet for litt sult;)

Skrevet

Ikke teit spm i det hele tatt, egentlig veldig lurt å avklare dette på forhånd. Jeg var superstressa etter at jeg hadde født,siden melka ikke kom. Barnepleierene sa hele tiden at jeg skulle legge henne til brystet, men jeg skjønte ikke vitsen for ut kom det jo bare noen få gule dråper. Jeg var sikker på at hun kom til å tørste ihjel siden hun ikke fikk noe de første dagene, men det gikk altså helt fint:)

Skrevet

Ja jeg må jo ærlig inrømme at jeg har vært litt bekymret ang. dette med amming.. Det blir liksom så voldsomt opphauset at jeg følte at man nesten var en failure hvis man ikke fikk det til..

Jordmødrene er jo helt "gale" på området for tida..

Jeg vil jo gjerne, og håper virkelig det går bra

Kun noen dager igjen til termin, satser på at det ordner seg:o)

Tusen Takk for svar jenter.. Satte veldig pris på det...

Hi

Skrevet

Med mindre barnet er sykt eller går veldig mye ned i vekt. (husker ikke helt hvor mange % det er) så er det ikke noe problem for dem å ikke få mat. Man skal likevel legge de til brystet for å stimulere melkeproduksjonen og noen dråper kommer ut. Råmelk og den er VELDIG kraftig. og metter mye og har mye antistoffer.

Så de aller fleste babyene klarer seg fint noen dager uten mat.

Samme som de som har ammeproblemer og ikke får ungen til å suge f.eks. Hvis de kutter ut noen måltider slik at babyen blir skikkelig sulten så kan det ofte hjelpe barnet til å bli mer ivrig.

Gjorde det selv da min ene var 3 uker. Han var litt syk i starten og måtte sondefores + flaske og ville derfor ikke ha puppen, men dette løste problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...