Gå til innhold

sugekopp?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

må si jeg syns det såg veldig brutalt ut når han legen på jormødrene brukte sugekopp for å få ut babyene.

reiv å sleit i den dingsen. fikk grøss i hele kroppen. uffa meg, håper jeg slipper det der altså!

uææ:P hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sugekopp og tang er mitt store mareritt!!!!

Jeg har prøvd tang,det syntes jeg var grusomt,ihvertfall når han i tillegg var en stjernekikker =(

Skrevet

Enig!! Må være litt av en påkjenning for den lille, men noen ganger må det nok litt andre krefter til... :-)

Skrevet

Hehe helt enig!!Skal si jeg presset for henne...

Så litt ut som når man skal dra ut en tampong som er helt tørr.. fysj det så ut som det var veldig ubehagelig/vondt!

Skrevet

Been there, done that (men husker heldigvis svært lite).... Håper hvertfall på en bedre fødsel denne gangen..:)

Skrevet

Når jeg fødte for 1,5 år siden ble gutten tatt med sugekopp/vakum..

Syns det var HELT jæv... for å si det rett ut..

Men det er sikkert fordi kroppen min sluttet å fungere, så jeg hadde ingen rier eller pressrier når de tok han. Så ble da klipt og brukt sugekopp/vakum på uten noe form for bedøvelse, og UTEN rier..

Fy fader, det unner jeg ingen!

Men bra, det gikk det jo;) Og alt er jo likevel verdt det for å få den lille ut i god behold;)

Skrevet

Lillingen min ble tatt med sugekopp.

Fødselen forløp helt normalt frem til slutten, men da måtte han plutselig ut i en fart.

Ja, det var forferdelig vondt, men det hele er jo over på 2-3 trykk (er jo de færreste som skal hale ut to stykker på rappen).

Men, når legen sa til henne at de måtte ta nr.2 med sugekopp også følte jeg en enorm medfølelse med stakkars dama :-)

Som sagt ... det er nokså vondt, men veldig raskt overstått.

Skrevet

Jeg ble visst tatt med tang. Da forlot pappa rommet...

Skrevet

Min første ble hjulpet forbi skambenet (mener jeg de sa) med sugekopp, men så tok de av den, slik at han kom av seg selv til slutt. Jeg pressa en time for å få ham ut, så det var nok derfor de hjalp til litt med sugekoppen. Han var stor da (tett på fem kilo) - og 38 cm rundt hodet. Jeg husker ikke sugekoppen som spesielt traumatisk, men så var jeg halvveis besvimt gjennom fødselen, tror jeg... Sikkert greit at de brukte sugekoppen slik at det ikke trakk ut enda mer i tid, tror jeg. Han satt visst godt fast, og stanget mot benet - så jeg føler at de sikkert så at koppen var beste løsning.

Selv om jeg selvfølgelig håper å slippe sugekopp nå har jeg ikke noen stor angst ift det heller.

Skrevet

Min første ble hjulpet ut med sugekopp. Hadde da presset i over en time og han ville rett og slett ikke mer. Men de dro han bare litt på slutten. Syntes absolutt ikke dette var så ille. Det var jo så jæ...ig vondt fra før, så var bare glad for at han endelig kom ut. Ikke klippet de meg og ikke revnet jeg. Lille gutt fikk nesten ikke merke etter sugekoppen heller, så det var heldigvis ikke mye de dro.

Men når alt står still og ungen ikke vil ut, så takk og lov for hjelpe midler. Jeg tror at det ofte ser mye verre ut enn det det er for både mor og barn. Ihvertfall i mitt tilfelle!!

Skrevet

uff....jeg så den episoden i går jeg å....å uff det så ikke så godt ut.jeg syntes så synd på den stakkars dama.ikke nok med at hun hadde ligget kjempelennge med smerter....så kom den derre legen...uff jeg hadde klikka jeg HUN VAR VIRKELIG EN HELTINNE!!! og når nr to skulle ut hadde hun like vondt stakars....uff...

På begge mine fødsler har det gått uten sugekopp(de har vært under 3kg) og håper virkelig jeg slipper det....

Skrevet

Vår første for 6 1/2 år siden ble tatt med kopp. Jeg hadde fått lov til å presse litt for tidlig så hodet hans hadde ikke fått dreid seg helt rett. Og da ble han sittende fast gitt....hadde 3 timer med pressrier hvor jeg ikke fikk presse pga dette. Tilslutt så orket ikke jeg mer, og da hadde jeg ikke nok rieaktivitet så jeg fikk riestimulerende drypp som nok hjalp til. Først så prøvde de å presse han ut med å legge seg over magen min, noe som ikke var så veldig behagelig, men så måtte barnelegen sette kopp på han og dra han ut i en rie. Husker det ikke som noe smertefullt, var vel bare glad jeg endelig kunne få lov til å presse ...husker bare at det var som "fiskeboller i hvit saus" følelse når kroppen hans kom ut..he he he

Å ligge med pressrier å ikke få presse DET var ikke særlig lett...men alt går når man er nødt......

Andre mann (3 år siden) kom ut etter 3 pressrier, en såkalt styrtfødsel :-)))))))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...