Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) har nettop komt hjem fra sykehuset med en liten en:)

men nå har det seg sånn at jeg ikke har nok melk til den lille. Jeg prøver og prøver, men har rett og slett ikke nok:( så da må jeg bruke mme. Jeg har kjøpt in NAN og lurer på om jeg kan lage opp melk i flere porsjoner og sette til avkjøling? for å seinere varme opp igjen? altså bruke bare samme dagen jeg har laget melken? takk for svar:)

og har dere ellers noen råd for å få opp melkeproduksjonen?? jeg er litt desperat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med baby =)

Nei, du kan ikke lage opp flere flasker med mme for så å bruke dem seinere. Det står på pakken, å man skal heller ikke ta vare på rester fra et måltid.

Men det du kan gjøre er å koke opp vann, ha vannet på flasker, sette flaskene i kjøleskapet. Så når du skal ha et måltid så kan du bare varme vannet i microen eller ha flasken i en kjele til passe temp. For så å ha mme pulver oppi. Jeg kokte opp vann så det holdt til hele dagen.

Det er mye enklere enn å lage en og en merket jeg! =)

Skrevet

Det er normalt å ikke ha full produksjon rett etter fødselen:) Legg barnet til så ofte det vil, da øker produksjonen, skal du se. Det er eneste måten å klare det på. Det er for tidlig å begynne med mme, med en gang en kommer hjem. Vent litt, om det går.

Selvfølgelig skal du gi tillegg om det er tomt i puppen før måltidet, eller barnet skriker av sult rett etter måltidet.

Ellers så har jeg hatt både flaskebarn og brystbarn. Og grunnen til flaskebarn var nok usikkerhet og redsel for ikke å ha nok. Med brystbarnet(nr 2) var jeg veldig avslappet til dette, og da gikk det seg til. Men jeg måtte ha is i magen.

Om du vil gi tillegg, så går det å lage noen flasker i gangen og ha i kjøleskapet ferdig. Da bare varmer du det opp ved behov. Det var det jeg gjorde. Jeg syns slike vannkokere er litt skumle med tanke på bakterier i bunnen av de, så jeg kokte vannet i panne. Måten jeg gjorde det på, gikk helt fint. Barnet hadde aldri mageknip, eller var slyk av det, hvertfall:)

Skrevet

Hvor lenge siden er det du fødte da?

På starten på inlnegget virker det som om det var i løpet av de siste dagene.

Det kan ta noen dager før melken kommer skikkelig igang, så er det nytt enda så bare fortsett å amme i tillegg. Legg h*n til før hver flaske eller oftere.

Med begge mine har jeg hatt melk fra starten av men ikke så mye. Men på dag 5 har det sakt pang og produksjonen tok av for fult, og jeg hadde plutselig for mye mm istedetfor.

Skrevet

Vet at det finnes en te du kan drikke for å øke melkeproduksjonen,men er ikke sikker på hva den heter. Kamille-te kanskje??

Skrevet

Den te'en heter Ammete(tror apoteket har den), og så kan du be legen om resept på nesespray som gjør at melken kommer lettere ut av puppen(troooor den heter Oxytocin, eller noe slikt):)

Gratulerer og lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...