Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Jeg kjenner jeg føler meg litt gammel jeg som er 29år og bare har 1 barn mens min vennine på 25år venter sitt 3. barn til sommeren. Er det jeg som er gammel eller er det mer og mer vanlig og være yngre og yngre når man får barn nå? Hun var 20år da hun fikk sitt første barn så hun var ikke så veldig ung heller.
Gjest -<<- Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Nei, det er vanligere å nærme seg tredve når man får sitt første barn. Ingen av dere er gamle.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Statistisk sett er det ikke vanlig å ha tre barn når man er 25 :-). Så det er bare å slappe av! Det var nok mer vanlig for to generasjoner siden. Jeg kjenner og vet om flere kvinner som har fått sitt første barn når de var rundt 30, enn kvinner som har fått sitt første barn når de var rundt 20. Selv er jeg 27 med første lillegull :-)
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Nei det tror jeg ikke. Jeg ble gravid med nr 3 da jeg var 25 år, var 26 år da han ble fødtog har fått endel reaksjoner på dette (var 21 år med førstemann). Tror muligens jeg ser endel yngre ut enn jeg er også, for mange har fått skikkelig hakeslepp når jeg forteller at jeg har tre unger ;-) Nå er jeg 28 år og har visst nr 4 i magen ser det ut for. Min erfaring er i hvertfall at mange reagerer med stor overraskelse på antall barn og alder, så da vil jeg tror det ikke er helt vanlig, men langt i fra unikt og uvanlig også. Du er vel mer "normal" her ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Har vært 25 med 3 barn jeg og! For meg føltes det i det minste helt vanlig, selv om jeg har blitt tatt for barnevakt og dagmamma noen ganger; "Nei, de er mine, alle 3 ;)" Likevel synes jeg jeg ser fler mødre som er en del eldre enn meg enn yngre eller på samme alder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå