¤A-09¤ Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Vil dere rangere disse navnene? Hvem liker dere best og dårligst? Sliter med å velge her:p - Vetle - Casper - Sivert - Ludvig - Aksel - Elias - Oliver Godt vi har god tid!
beredt Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 fra best til dårligst: Sivert Aksel Elias Oliver Ludvig, Casper og Vetle liker jeg like lite.... Sivert var veldig fint! Aksel også.... Elias og Oliver blir litt for "poppis" navn for meg. (Ps: Jeg har en magnus og snart en stine, så jeg er nok litt tradisjonell). Kanskje kjedelig, hehe.
Såså Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Alle fine navn, men noen er vel litt populære om tiden? spørs hva du selv synes... Personlig synes jeg Oliver er finest, men har sett mange, mange nyfødte som heter det siste par årene. Aksel er og fint, hvertfall klassisk. Elias får meg til å tenke på den barnefilmen. Burde vært ulovlig å bruke fine navn i barnefilmer. De andre har jeg ingen formening om. Guttenavn er fryktelig vanskelig. Har ikke klart å bestemme oss. Håper det man velger vokser til å passe. Eller kanskje det syns på dem når de kommer ut? Får håpe det. Kan jo ikke hete "gutt" resten av livet.
gullet0305+09 Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Jeg bare digger Ludvig!! Hvis vi hadde hatt en gutt i magen, så hadde det blitt Ludvig hos oss. Dessuten er det ikke sånn ultrapopulært navn. Det er jo litt gøy det også. Lykke til med valget!!
bebis*i*magen Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Jeg foretrekker Casper, er så utrolig søtt. Lurer på å bruke det navnet selv på lille babyen:-)
lillebøllaspringmadrass Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Vetle Aksel Sivert Ludvig Casper Oliver Elias
Gutt, jente og ? Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 - Elias - uten tvil. Det heter gutten min!!:) - Casper - jeg ville Elias skulle hete Casper, men sambo tok en sjefsavgjørelse - Aksel - hadde det blitt gutt denne gangen, hadde det blitt Aksel! - Sivert - et navn vi har vurdert veldig mye da dette hadde blitt oppkalling - Ludvig - Oliver - Vetle Jeg må si det er noen vakre navn du har funnet. Bortsett fra det aller siste navnet (Vetle), det er etter min mening - ikke fint i det hele tatt.
¤A-09¤ Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. desember 2008 Takk for hjelpen:-) Det ser ut til at det bare er en som er helt enig med oss her. Vi har veldig lyst til å kalle han Vetle. Er litt opptatt av at det ikke skal være altfor poppis-navn da jeg har det selv og synes det var kjipt da det alltid var minst en pers til som het det samme i klassen, på håndballen osv.... Godt at "smaken er som baken: delt i to" =)
viola84 Skrevet 13. desember 2008 #10 Skrevet 13. desember 2008 Jeg ville nok satset på Ludvig eller sivert. sett an åssen ungen så ut, før jeg bestemte meg helt:)
Sofapute Skrevet 14. desember 2008 #11 Skrevet 14. desember 2008 fra best til dårligt: -Casper -Olvier -Elias -Vetle -Ludvig -Aksel -Sivert
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 14. desember 2008 #13 Skrevet 14. desember 2008 Fra best til dårligst: Casper Vetle Oliver Aksel Ludvig Sivert Elias Men personlig ville jeg ikke ha valgt noen av disse navnene. Men navnevalg er svært individuelt, og blir påvirket av ens liv og hele ens omgangskrets og "jeg vet om en som heter det som er sånn og sånn". Man forbinder navn med personer man vet om fra før, som heter det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå