ღhælgelainnღ Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Har nettopp vasket boblejakka mi. Den er kjøpt på Hennes & Mauritz og er blanding av dun og polyester (hender det kommer noen fjær ut av den). Fant ut at jeg måtte vaske den, men nå når jeg tar den ut, er den helt flat og jeg kjenner at den er klumpete inni. Før så var den altså sånn oppblåst (boblete), hvis dere skjønner? Skal jeg kjøre den i tørketrommelen for å få den slik den var igjen. Det står jo at den skal vaskes på 40 grader, så den må da tåle vaskemaskin? Håper noen gidder å svare så snart som mulig!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Dunen klumper seg når den er våt, og beste måten å tørke det på er tørketrommel såfremt trekket tåler det (står vel på vaskeanvisningen vil jeg tro). Også lurt å ha en sko/tennisball sammen med jakka i trommelen, eller ta den ut og banke/riste den for å få dunene fra hverandre i prosessen.
It's all about me Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Du må tørke den i tørketrommel sammen med noen tennisballer ev. et par sko. Da blir dunen "slått" på plass igjen. Skal den lufttørke må du slå den ofte så klumpene løser seg opp, men dette tar nok en liten evighet.
ღhælgelainnღ Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2008 Tusen takk for raskt svar, dere er noen knuppenupper!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå