Gå til innhold

Dere som har litt blødninger... Er dere sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ringte til legen for å bestille time, og hun som tok telefonen spurte før jeg fikk sukk for meg om jeg ville ha sykemelding. Men skulle ha ferie den uka, så det trengtes ikke... var det lærer du var? (Tror vi startet i samme type jobb omtrent samtidig). Det er jo forsåvidt ikke et tungt fysisk yrke, men det er jo veldig krevende psykisk. Kanskje er det godt for kroppen å slappe av noen dager? Jeg er på 10. trinn, og det blir travle dager med mye som skjer og ikke mye tid til å sette seg ned. Nå er jeg slik at jeg holder meg unna sykemelding lengst mulig, men når det gjelder svangerskap så tar jeg ingen sjanser... Lykke til =)

Skrevet

Ja, jeg er lærer på ungdomstrinnet :-) Har en del saker som er litt tunge nå for tiden (er kontaktlærer og har hatt en sak som involverer barnevernet og sånt) og er jo innspurten på terminen nå med karakterer og heldagsprøver og styr rundt adventssamlinger osv som må organiseres og gjøres klart.

Er enig med at det ikke er et tungt fysisk yrke, men det er mye trasking og mye stress, omtrent aldri tid til et øyeblikk i fred. Tror jeg prøver en dag i morgen også og prøver å ta det ekstra med ro. Fortsetter blødningene så sykemelder jeg meg, ellers prøver jeg forsiktig litt til. Har fortalt det til rektor, og han tok det utrolig fint, men tror jeg må fortelle det til inspektøren også siden hun pøser på meg ekstra vikartimer for tiden, merker jeg blir utrolig stresset av det og må nesten oppgi en god grunn til å slippe siden jeg "skylder" skolen noen timer.

Skrevet

Dere har også en slik kjekk ordning med vikartimer? Heldigvis er potten min snart i null, og jeg kan starte med å opparbeide meg avspasering =) Jeg har også noen skjebner som gnager i bakhodet hele dagen, og får nesten ikke tid til å tenke på svangerskapet. Hadde det ikke vært for kvalmen og spyinga om morningen hadde jeg ikke merket noe tror jeg... hehe...

Er det mye blødning du har hatt? Jeg blødde litt i uke 7 (er nå i uke 11), og var da bare litt på papiret. Gleder meg bare noe sinnsykt til juleferie nå, men veien dit er lang; godt over 150 vurderinger som skal skrives...

Skrevet

Uff ja, det er mye arbeid igjen!

Nei, ja, altså, mye og mye. Det er relativt lite blod som kommer og ikke friskt rødt (enda), men i dag kom det såpass at det dryppet noen dråper i toalettet og så er det litt på papiret som enten er rosa eller brunt. Har visst om graviditeten i bare 5 dager nå og blødd 3 av dem... De to jeg ikke blødde var de to hvor jeg slappet helt av.

Snakket nettopp med inspektøren og hun var o bare så søt, gratulerte og visste ikke hva godt hun kunne gjøre. Måtte bare gi beskjed om jeg ville slippe friminuttsvakter, trengte avlasting til noen timer osv så skulle hun ordne det med en gang. Blir jo helt rørt over omsorgen jeg får på arbeidsplassen min av de to som vet dette nå :-)

Håper kvalmen gir seg hos deg da, er så ekkelt å være så kvalm! Jeg har vært kvalm med de andre, men denne gangen finnes jeg ikke kvalm og det bekymrer meg nesten litt, er vel større risiko for å miste da? Får bare krysse fingrene. Vesle Oisann var ikke planlagt og ikke har jeg visst om ham lenge, men nå som jeg har vennet meg til tanken så har han å klore seg fast inni der! :-)

Skrevet

Så bra at ledelsen tar det så fint! Jeg har også bare mottatt positive reaksjoner på min arbeidsplass, og da var det plutselig ikke noe å grue seg til å si :o)

Sikker på det er gutt, da? :o) Et anderledes svangerskap KAN jo tyde på motsatt kjønnt =) Hos meg kom ikke kvalmen før uke 7, før det var alle symptomer fraværende-plutselig veltet kvamlen over meg. Hadde mer eller mindre kvamle-fritt svangerskap sist gang.

Håper mini holder seg inni magen din! *krysser fingrene*

Skrevet

Sikker og sikker, bare føles sånn :-) + at er blitt spådd det, hehe...

Jeg har endel andre symtomer på graviditet da, og i motsetning til de andre gangen fikk jeg kjempesterk positiv test veldig tidlig, så jeg kjenner på kroppen at jeg er gravid. Megen er f.eks så oppblåst at jeg ikke klarer å gå med vanlige bukser lukket, måtte gå med åpen knapp i dag, hehe... er også mer hormonell, svimmel, øm i brystene og må tisse ofte. Kan bli småkvalm/uggen dersom jeg er sulten for lenge, men ikke ellers. Mest fantastisk er likevel at snop og sjokolader osv overhode ikke frister. Går det an liksom? ;-)

Hva har du fra før da og hva tror du at du får nå?

Skrevet

Har en gutt på 16 mnd fra før! =) (Min morfar sin reaksjon da han fikk vite vi skulle ha to tette: Det fins prevansjon altså!! Hehe...men nå gleder han seg!)

Har egentlig ingen følelse, men samboeren min føler det blir en jente. Men vi vil ikke vite på UL-det blir kjekt uansett. Enten får vi en av hver, eller så får vi to tette gutter som forhåpentligvis kommer til å leke godt sammen i oppveksten!

Gleder meg veldig masse nå! =) Men ser lite fram til en vår og eksamensperiode der jeg går høygravid...hehe...

Skrevet

Uff ja, har vært der selv. Du får ha masse lykke til :-) Har jo selv to gutter med 23 mnd mellom, (litt lenger ned til nr 3) det er supert, så da har du masse å glede deg til!

Skrevet

Jeg fikk BITTELITT blod på papiret da jeg var i uke 6-7. Ringte legen og hun ba meg komme ned. Hun sykemeldte meg ut uken og sa at dette var rutine. Heldigvis var det nok bare en liten irretasjon jeg hadde, ingenting farlig :)

Skrevet

Det er sikkert opp til hver enkelt, men jeg har blødd masse og har ingen planer om å sykemelde meg. Har hatt to veldig kraftige blødninger med en ukes mellomrom, og var til sjekk hos gynekolog noen dager etter hver gang. Ikke noe farlig, det er normalt å blø, og hjertet slo som bare det :-)

Jeg har kun fått beskjed om å ta det helt med ro, og selvom det er litt vanskelig når jeg er leder for to avdelinger i firmaet jeg jobber for, vil jeg heller være på jobb enn å gå hjemme.

Jeg skal jo gå hjemme lenge nok om en stund likevel, tenkter jeg.

Så jeg tror ikke det er så veldig farlig om man bare senker tempoet litt, men lever så normalt man kan.

Graviditet er tross alt ingen sykdom, men en tilstand.

Skrevet

Jeg var hos gyn i går pga blødninger. Han ville sykemelde meg ut året. Han sa at jeg skal ha vært blødningsfri i en uke før jeg går på jobb igjen...

Skrevet

Hm, store forskjeller altså. Blødde også en del i forrige sv.skap. Fikk da beskjed om at det ikke var noen grunn til å bli sykemeldt. Om jeg mistet ville jeg gjøre det uansett om jeg jobbet eller ikke.

Det gikk bra da.

Nå har jeg også fått litt brunlig utflod. Er bare 4 uker på vei, så nervene er i helspenn. Springer på do hele tida. Har ikke vært så mye ennå, så krysser fingrene for at det går bra.

Skrevet

Jeg hadde litt blod på papiret, dro til legen min med en gang, og han sykemeldte meg med en gang.

nå har jeg væt sykemeldt i 2mnd snart.

hadde litt brunlig utflod også, men er kommet over alt det nå.

nå har jeg vanlig utflod men jeg springer på do for og se hva det er.

er 10+6 i dag, håper bare det går bra :)

Lykke til dere andre her også. :)

Skrevet

Jeg har ikke blitt sykemeldt, og har egentlig ikke tenkt på det heller.. Men i dag er det litt mer antydning til brunt enn i går... Men har en forholdsvis rolig jobb med kontorarbeide, så det har vel ikke så mye å si om jeg går på jobb eller ikke, tenker jeg..

Skrevet

ser at det er veldig varierende praksis blant leger, jeg var i dag hos legen min med kraftige blødninger og fikk ikke noen sykemelding. Har "heldigvis" blitt syk fra jobben uansett...så får nå to dager der jeg bare skal ligge på sofaen å ta det rolig!! Håper det ikke skjer noenting, er så redd for å miste..

Skrevet

Jeg ble sykmeldt i to uker, men jeg min blødning var en SA så det var ikke noe moro. Kjedelig å gå en uke uten noe svar på om alt er OK (hvis ikke man kan se noe mer enn enn fostersekk som hos meg, var i 6. uke)!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...