Gjest Sekretøsa Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Får man nye 10 om man bytter jobb midt i året, eller henger de igjen fra gamlejobben? Kan evnt far få mine fordi jeg går på skole? Tomt for syktbarn muligheter hos far, og jeg kan ikke være borte...
Gjest mphs Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Det gjelder fra 1.januar til 31.desember og du får ikke nye om du bytter jobb. Dere kan ikke overføre dagene mellom dere.
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Ok. Sikker på at han ikke kan overta mine??
jordbærsjokolade Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Ettersom jeg har forstått det er det kun 10 dager pr kalender år som du og pappaen kan ta. Dere har ikke ti dager hver, men ti tilsammen som kan deles slik som dere ønsker (når det gjelder ett barn). Du får ikke nye dager om du skifter jobb
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Sykt barn dager går fra år til år og man får de ikke på nytt om man bytter jobb. Far får ikke overta om mor er student. Skikkelig kjipt, her har far brukt opp sine for lenge siden. Han er hjemme med sykt barn, men jobebr det inn igjen.
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Her er det som står pp NAV sine sider. Jeg tolker det slik at man har 10 dager til hver av foreldrene når man har 1 barn for det står at man har 20 dager hvis man er alene om omsorgen. "Omsorgspenger ved barns eller barnepassers sykdom Arbeidstaker som har omsorg for barn under 12 år, har rett til omsorgspenger under fravær fra arbeidet når barnet er sykt. Det samme gjelder dersom arbeidstakeren må være borte fra arbeidet fordi den som har det daglige barnetilsynet er syk. Omsorgspenger gis også til arbeidstakere som har omsorg for kronisk sykt eller funksjonshemmet barn under 18 år. Omsorgspenger gis i: 10 dager pr. kalenderår 15 dager pr. kalenderår dersom arbeidstakeren har omsorg for mer enn to barn 20 dager pr. kalenderår dersom arbeidstakeren er alene om omsorgen 30 dager pr. kalenderår dersom arbeidstakeren er alene om omsorgen for mer enn to barn Dersom arbeidstakeren har kronisk syke eller funksjonshemmete barn og dette fører til en markert høyere risiko for fravær fra arbeidet, ytes det i tillegg 10 stønadsdager for hvert kronisk sykt eller funksjonshemmet barn. Når arbeidstakeren er alene om omsorgen, dobles antall stønadsdager Retten til omsorgspenger gjelder til og med det kalenderåret barnet fyller 12 år. Dersom barnet er kronisk sykt eller funksjonshemmet, gjelder retten til og med det året barnet fyller 18 år. Retten til utvidet antall dager ved kronisk sykt eller funksjonshemmet barn må forhåndsgodkjennes av NAV lokalt etter søknad fra legen."
jordbærsjokolade Skrevet 2. desember 2008 #9 Skrevet 2. desember 2008 Jeg tok feil, 10 dager hver som ikke kan overføres, står en god del om det inne på nav sine sider:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 Ja, okey. Han kan jobbe det inn igjen, evnt få bekreftelse fra legen (som han fikk idag). MEN, hva med meg da? Jeg har jo 1 barn fra før.. har jeg kun 10 dager på 2 barn? Eller får jeg noe mer? Skjønner ikke detta jeg... Barnefar har jo ingen dager, TROR jeg....?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå