Silvia Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Noen her som har vært på LANZAROTE i desember/januar? Hvordan var været. Hvilket hotell bodde dere på, og var det barnevennlig? Var dere der med baby? FIkk du satt inn reiseseng på hotellrommet? Vurderer de andre Kanariøyene også, så hvis noen vil dele reisetips fra en av dem hadde det også vært fint! Håper noen gidder svare:) Har dere evt. sjekka priser og kommet over noen supre tilbud i begynnelsa av januar, kan dere gjerne dele altså
Gjest Sauen - preggers Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Jeg var på Lanzarote i desember, sov på et hotell som het Puerto del Carmen eller noe sånt. Sånne familieleiligheter. Helt greit hotell, men tror ikke det var så veldig mye aktiviteter for store barn. Jeg var bare 13-14 år den gang, så hadde ikke med barn, men min lillesøster som da var nesten 2 år var med. Hun var jo uansett for liten til barneaktiviteter. Leilighetene var fine og det var barnebasseng der. Været var ikke så veldig bra egentlig, var ganske kaldt omtrent hele tiden. Bodde på Sunwing resort arguineguin på Gran Canaria nå i september, og vi var storfornøyde. Det er jo perfekt for barnefamilier da, med alt du kan tenke deg av klubber, fasiliteter og bassenger=)
Silvia Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2008 Takk for svar:) Andre som har lyst til å dele erfaringer?
trekløvermor Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Vi kom hjem fra Lanzarote i forrige uke, hadde det knallers!!! Har lagt ut en del bilder her: http://www.maelca.com/pdc/s1.htm Nyyydelig, sier nå bare jeg. Men det blåser en del der i des/jan, kanskje det blåser mindre på de andre øyene?? Klem
Silvia Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2008 Det var noen fine bilder:) Kan jeg spørre hva dere betalte for ture?. Pr. voksen. Vi skal ha med to barn under to år, så slipper å betale så mye for barna.
trekløvermor Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Vi betalte rett under 5000 pr voksen Der vi bodde var det masse småbarn og de fikk senger og stoler hvis de bestilte det. Masse morro underholdning også. MEN i Puerto del carmen holder de på med å pusse opp strandpromenaden. Derfor var det trange fortau og jeg så folk slet med barnevogn. Ikke noe jeg ofte tenker over så lenge ungene mine er store, men jeg la merke til det der altså. Håper dere får en flott ferie, deilig å ha noe slikt å tenke tilbake på når den kalde vinteren setter inn for fullt!!! Klem
ToPrinsesser<3 Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Sol Lanzarote har vi bodd på, veldig ok, ligger like utenfor Puerto del Carmen, ved Matagorda stranden. Den gangvar det Sunwing Resort (Ving), i dag har Apollo det. http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Spania/Lanzarote/Puerto+del+Carmen/Puerto+del+Carmen/Hotel+and+Apartments/Sol+Lanzarote.htm Ellers er jeg veldig glad i Tenerife og Sunwing Resort Fanabe (Ving) som er supert for små og store www.ving.no/sunwing
Silvia Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. desember 2008 Takk igjen:) Noen som har tips i dag?
Piken på landet Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har ikke vært på lanzarote på denne årstiden, men på Tenerife og Gran Canaria. Jeg hadde faktisk ikke giddet å reist på denne tiden. Viss dere reiser for å bade og sole dere, så er jeg redd dere kommer til å bli skuffet. Været har vært fint nok, mend kaldt, rundt 20-22 grader og mye vind.18 grader i sjøen. Har ikke vært aktuelt å være på stranden både pga temperatur i luft og vann, men også pga at når det blåser, så fyker sanden sånn at den kommer i øynene når en setter seg ned. Du kan jo kanskje finne et lunt hjørne utenfor hotellet, men husk at det slett ikke er sikkert at bassengene er oppvarmet. Og er de ikke det, så er de altfor kalde til å bade i, ihverfall for små barn. Når det ikke er sole- og badetemperaturer, så fatter ikke jeg hva som er gøy med kanariøyene. Ikke akkurat så mye å se og oppleve der.. En kollega av mannen min kom faktisk hjem fra lanzarote denne uken, hadde vært ca 20 grader, og mye vind. Gikk ikke i shorts. Ble veldig pessimistisk dette her, men ikke reis dit og forvent syden. For det er det som regel ikke på den årstiden. :-)
lucky_mom Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har vært på både Lanzarote og Gran Canaria i desember/januar. Det spørs heeelt på forventningene om det er vits i å dra dit på vinteren. Jeg for min del er fornøyd med 20-22 varmegrader, det er jo mye varmere enn her hjemme iallefall, og man får brutt opp den lange vinteren litt. Værmessig tror jeg det er tryggest å satse på sørsiden av Gran Canaria. Styr unna Playa Inglés, der er det ikke spesielt hyggelig for familier. Området rundt Puerto Rica er fint, og stranda Amadores er helt nydelig http://www.ving.no/amadores
fruen♥medtojenter-des06+jan10 Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Kom hjem fra Gran Canaria for 4 dager siden, var der en uke og hadde det helt fantastisk. Vi hadde temperatur stort sett mellom 21 og 24 hver dag, en dag var det masse skyer så solen kom nesten ikke frem, men ellers var det sol og flott de andre dagene. Mange som badet på stranda når vi var på stranda, tok meg et dukk jeg også da :-) Men jeg tror ikke jeg hadde valgt å reise i desember eller januar da det er kjøligere enn i november...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå