Strangers out of Blue Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Fant ut at jeg er gravid i morges. Tok to tester, begge überpositive.. Nå begynner det å gå opp for meg, og jeg vet jo at det er ting man bør holde seg litt unna i tiden fremover mot fødsel, og litt etter det også.. Bortsett fra det selvsagte (rusmidler), hva bør jeg passe meg for?
meg & to små vampyrer Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Innlegg om SA og MA he he, det ert virkelig angstfremkallende. ellers, se matportalen for mattips.
Juni prinsesse Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Gratulerer ) Les litt på tabletter og slikt, det er lurt. Det er faktisk ganske mye det står "bør ikke tas av gravide og ammende" på... Og kjedelig å finne ut senere at du har spist slike jevnlig. Ikke fordet, de fleste er jo ikke så farlige, det er bare det at de ikke vet helt. Og husk å ta FOLSYRE! Bedre sent enn aldri. Men det irriterte det meg at ingen sa til meg første gang jeg var gravid. Ellers kan du jo lese litt om mat og slikt, men det viktigste er uansett å huske at den skal være ren og gjennomstekt. Utover det skal du bare kose deg og glede deg til det som skal skje )
Strangers out of Blue Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2008 Heldigvis har jeg en søster som fortalte meg om folsyre, så det har jeg tatt i 2-3 uker allerede. Når er det noen vits for meg å gå til legen? Når det har gått 12 uker, eller nå med en gang? Er det noe jeg bør ha med meg - urinprøve?
Juni prinsesse Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Jeg skal til førstegangskontroll i morgen.. Da er jeg 11+5 ) Fikk vite at det vanlige er ca ved uke 10, men jeg har hatt to UL allerede pga tidligere problemer. Nå er alt fint og greit, og jeg gleder meg til i morgen. Håper å få høre hjertelyd, men utover det vet jeg lite om hva som skal skje... Jeg ville anbefalt å ringe og snakke med legen - og be om at legen ringer deg, ikke godta de på forværelset, for de kan INGENTING!! Og så vil han/ hun gi deg råd om hva du gjør videre. Greit å starte en god dialog med legen tidlig også... Og hvis du vil, så be om en samtaletime, og der setter dere opp tid for førstegangskontrollen. Ikke vær redd for legen. Han er der for din skyld, så bare fortell hvordan du ønsker det, og hør på rådene de kommer med.
Strangers out of Blue Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2008 Takk - da vet jeg hvertfall hva jeg skal gjøre i morgen tidlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå