Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og jobber hver tredje helg utenom studiene. Har tjent mer enn grunnbeløpet i løpet av de seks siste månedene så jeg trodde selv jeg hadde rett på foreldre penger. Har snakket med to personer på NAV, som har gitt meg forskjellige svar. Hun ene sa jeg ikke hadde rett på foredre penger grunnet at jeg bare jobber hver 3 helg, for å få foreldrepenger måtte man jobbe minst hver 14 dag. Snakket senere med en annen dame, hun var noe usikker på om jeg tjente nok i det hele tatt. Jeg har 14,35 % i stillings %, og får utbealt ca 3400 i måneden. Har termin 3 mars, og skal ta et års permisjon fra skolen og jobben. For å være helt sikker gikk jeg innom mitt lokale NAV kontor for å dobbelt sjekke, hva jeg egentli har rett på, foreldrepenger VS engangsstønad. Det svaret jeg fikk var: "Jeg er usikker på dette, hmm.. du får søke på begge og se hva vi tildeler deg"

jeg blir sprø!! Hva stemmer, noen her som kan hjelpe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er student har du rett på fødsels sipend hos lånekassen :) så problemet ditt er jo løst uansett det...

Og ja NAV er slitsomme :(

Skrevet

det står jo på nav.no at:

"Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til."

og at inntekten må være over en halv G, sef...

har aldri sett at man må jobber hver 14.dag. eller oftere. trodde det kom an på hva man tjente, og at man hadde vært i jobb.

jeg jobber ca 1 dag i uken, men noen ganger mindre, og har ikke tenkt på en gang at jeg må vise frem timelistene mine til NAV, må vel holde med lønningslippene, og en kontrakt på at jeg har hatt jobb (+ opplysninger som jobben fyller ut)

jeg ville bare søkt på foreldrepenger.

dårlig at de ikke svarer ordentlig, du stiller ikke et så innviklet spørsmål.

huff begynner å grue meg til å gå til NAV når jeg leser her inne, er i uke 28, så det er absolutt på tide.