Gå til innhold

Gravid og HEST!


toten1972

Anbefalte innlegg

Er det noen flere enn jeg som lurer på om det er bra og ri mens man er gravid? Jeg har lest og hørt flere forskjellige meninger om det. Selv er jeg i uke åtte+ noen dager og rir fremdeles. Føler ikke noe ubehag ved det, men det er jo alltid en sjanse for og falle av. Spesielt hvis man har en hest som min som kan kaste litt på seg. Red litt ved forrige svangerskap også men etterhvert så følte jeg det som om babyen humpet i magen min, så da ga jeg opp riding for en stund. Jeg tror vel egentlig at det er opp til hver enkelt, men gøy oh høre andres meninger likevel. Hva med bæring av vann o.l til hesten? Jeg har begynt og bære to små bøtter isteden for en stor. Også kjenner jeg at jeg er litt mer "slarkete" i bekkenet/hoftene så jeg bruker krakk når jeg skal opp på hesten. Kjenner også at jeg ikke er så stødig i sidebevegelser hvis hesten gjør noen brå bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det veldig lenge siden jeg drev aktivt med hest, så jeg ville ikke ridd igjen nå, men de sier jo at det man vanligvis gjør ikke skal være noe problem å fortsette med. Jeg tenker slik at det at jeg av og til løfter på min 12 kg tunge hund ikke gjør noe, da dette er noe jeg er vant til. Tror det går helt fint så lenge du tilpasser evt. det at du føler at du er litt slarkete i bekkenet. Spiren er jo ganske så beskyttet foreløpig.

 

Hvilke hest har du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en varmblods traver av rase, men han har alltid gått mest som ridehest. Håper jeg får tid til og begynneog trene han snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kaldblods traver, men den også bare brukt som ridehest. Er han innkjørt da? det må jo være en fin måte å kunne trene han enda lenger :D jeg brukte rockard på hun jeg hadde - veldig moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, han er innkjørt men for og komme på noen fine veier så må jeg gjennom skogen og det er ikke vei der til vogn. Ellers så er det bare asfalt. Men nå er det kommet snø, og DA blir det en helt annen sak;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...