Gå til innhold

Noen som vet hva slags retigheter bf har ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student så får ikke noe fra nav, jeg har derfor ett fri år å ikke permisjon. samboern min er lærling og sjefen hans har sakt at han ikke kan få lønna permisjon siden jeg ikke har rett på penger fra nav.

vi er avhengi at han får lønn vist han skal være hjemme. noen som vet om han har krav på noe?

han vi jo veldig gjerne være litt med sønnen sin. han jobber nemlig fra 7-7 å lillemann legger seg 8 så bli ikke mye tid annet en i helgene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, han har ikke krav på noe dessverre. For at han skal ha krav på noe må du ha jobbet min 50%

Skrevet

Men hvis du er student, har du vel krav på noe fra lånekassen?

Skrevet

jeg får penger fra lånnekassa vi har egentlig nok penger. det som er problemet er at han nesten ikke ser sønnen sin. men vist han ikke har krav på noe så får vi jo ikke gjort så mye. han har prøvd å spørre om fri men det likte ikke sjefen noe særlig.

Skrevet

Du har krav på følgende; støtte fra Lånekassen (ser du skriver du har tatt et år fri, det var dumt, for da har du vel ikke mulighet til å få noe likevel, se hva du får ordnet)

Pappaen har 29 uker med full lønn eller 39 uker med 80% lønn så lenge du på papiret er i studier. Er du ikke det må du enten ut i jobb eller studier for at han skal få perm.

Permisjonen hans løper fra barnet er 7 uker UANSETT om han er i perm eller ikke...

Skrevet

jeh har ett fri år med utbetalte penger fra lånnekassen. begyner i gjenn på skolen når lillegutt er 1år, da har jeg 5mnd i gjenn på skole benken så begyner jeg som lærling. men pengene er det samma.

det som er problemet er at bf er lærling å i følge sjefen ar han derfor ikke krav på noe fri eller permisjon.

stemmer dette ?

Skrevet

Hvordan ordningen er for lærlinger vet jeg dessverre ingenting om...

Skrevet

Regner forøvrig med at han da må dele permisjon med deg, siden lærling også går inn under lånekassen, og at de de betaler permisjon.

Da må han ta av dine uker...

Skrevet

men det er ikke permisjon jeg har. har ikke noe avtale på hvor lenge jeg skal være borte før jeg skal tilbake til studiene. man søker bare støtte år for år eller hva jeg skal si. når jeg begyner kan jeg velge selv. men velger jeg å ikke begyne i gjenn må jeg betale tilbake det jeg har fått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...