Gå til innhold

Utskrapning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må dessverre ha en utskrapning i morgen, noe jeg aldri har hatt før. Dere som har opplevd en MA: hvordan var formen etter utskrapningen? Forsvant eventuelle blødninger og magesmerter fort, eller må jeg regne med å gå slik over tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Så trist å høre at du har mistet! Jeg hadde en utskrapning for fem uker siden, hadde også hatt MA. Det ble oppdaget da jeg var kommet 9+1, men det hadde visst nok ikke utviklet seg til lenger enn uke 5 i magen.

Jeg gruet meg litt til utskrapningen på forhånd, men egentlig mest fordi jeg var redd for å bli fryktelig trist av det hele (jeg ble veldig deppa over å miste, hadde gledet meg sånn), men jeg syns faktisk at det hele gikk overraskende bra. Jeg fikk fire smertestillende tabletter før inngrepet, og under selve inngrepet fikk jeg en kortvarig narkose. For meg var det ingen smerter forbundet med inngrepet, og heller ikke i etterkant. Det var i følge sykepleierne vanlig med litt sterke menssmerter i etterkant, men jeg hadde ikke det en gang. Følte meg faktisk mye bedre form med en gang etter inngrepet. Jeg hadde en svak blødning i en drøy uke etterpå, that's it. Tror det er ganske vanlig å bli sykmeldt i tre dager etter inngrepet. Hos meg var det en større belastning psykisk eller fysisk, selv om jeg egentlig syns det har gått greit også.

Lykke til i morgen. Det er greit å få det overstått, så får man bare begynne forfra med godt mot:-)

Skrevet

Tusen, tusen takk for svaret! Jeg er også spent på hvordan jeg rent psykisk vil reagere i morgen tidlig, men det får bli som det bli. Jeg veksler mellom å være kontrollert og utrøstelig nå også, og jeg regner med at de som jobber på sykehuset er vant til det meste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...