Gå til innhold

Hvorfor spør legen om tidligere aborter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok abort for over 10 år siden, men har siden da fortrengt det fordi jeg bare vil glemme episoden som førte til at jeg ble gravid. Jeg er nå gravid, og da jeg var hos legen spurte han om jeg hadde vært gravid eller tatt abort tidligere. Noen som vet hvorfor dette er relevatn? Må jeg svare ærlig på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det kan være grei informasjon å ha.. Vet ikke elt hvorfor.. Men sikker kjekt å vite om tidligere aborter eller SA.. Vet ikke, kan være de passer ekstra godt på eller noe...

Men du måtte da skjønne att disse minnene kom til å komme tilbake engang.. Hva tror du skjer når du får barnet? Nytter ikke la være å tenke på det heller.. Bedre å ta ett oppgjør med fortida si.. Ellers kommer det alltid til å plage deg i underbevisstheten din..

Skrevet

Det er f.eks relevant om du skulle være rhesusnegativ. Under visse omstendigheter kan du da være behandlingstrengende og med risiko for skade på foster.

Selvsagt bør du svare ærlig på det.

Skrevet

Kroppen oppfører seg jo litt annerledes første gangen man er gravid. Kanskje det er derfor det er greit å vite? Men om det er ti år siden hadde du blitt regnet som "førstegangs" uansett tror jeg. Men kanskje det er lurt å prate om det likevel ettersom graviditet ofte får fram til overflaten problemer en har i forhold til egen kropp? Lykke til med graviditeten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...