♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Leverte søknad om engangstønad forje uke og har prøvd å finne ut hvor lang tid det tar føre den er blitt registrert hos nav og hvor lang behandlings tid det er på den.... Men det å få svar er en annen ting.. Unskyldninger på unskyldninger er det man får fra nav, nei vi har hatt masse møte virksomhet, problemer med systemer, oppdateringer osv osv.. men det er virkelig ikke mitt problem at de har problemer.... eller møter osv.. de må jo sørge for at man kan få et svar... og hvor vanskelig kan det være å legge inn en søknad? tar det virkelig over en uke? Når jeg spurte: så jeg kan forvente at jeg ikke får pengene føre jul? så gikk hun rett i forsvars posisjon og sa: det har jeg da virkelig ikke sagt! Nei sier jeg da du har ikke det men jeg spør, kan jeg forvente at jeg har de føre jul eller etter jul? men det ville hun ikke svare på, for hun viste ikke svaret. Helt ærlig og greit, bedre at de er ærlige og sier det som det er
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 en psykolog sto engang fram i et blad og sa: at etter en undersøkelse så viste det seg at det tok gjennomsnittelig 6 mnd før man begynte å utvikle psykiske symptomer når man var i systemet til NAV. Så det sier jo litt om deres behandling av folk. Husker desverre ikke hvor det var jeg leste dette, men det er noen år siden nå.
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 glemte å si at jeg har vært i systemet til nav i mange år pga attføring, og jeg lettet minst 1000 kg den dagen jeg var ferdig med dem. Helt ubeskrivelig deilig å ha en vanlig jobb, og slippe å stå til svars for hvilket undertøy man bruker.........(omtrent så ille var det). Og jeg håper inderlig at jeg aldri trenger dem igjen. Men det er ikke det, det er jo et fint system som etter meningen skal fungere som hjelp, og det gjør det jo også. Men det er bare denne forbaskede ovenifra og ned holdninga hos de som jobber det. Papirer bli rotet bort, og man selv får skylda for å aldri ha levert dem. Man bli ikke sett på som et likeverdig menneske hos veldig mange som jobber der.
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 bare ring å mas på dem hver dag,du har rett på engangsstønaden når det er 12 uker til termin,og du har jo mindre enn 12 uker til termin,så viss du maser litt på di så kan du få di ganske så snart som regel så treffer du en nye saksbehandler for hver gang du ringer,gjorde vertfall jeg,
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 tok ei uke eller to før jeg fikk brev igjen om at jeg får og har termin i januar og får i desember da.en mnd før skal det bare være.så da håper jeg at jeg får dem snart:)de harikke svar på det nei.spurte også å lang tid det tok,for jeg var redd det tok noen mnd. som mange skriver her inne fra de sender søknad til de får pengene.
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2008 Min mann får sykepenger fra nav og han og irriterer seg grønn over de! Har aldri fått sykepengene til riktig tid... Helt utrolig egentlig! Når jeg gikk med første mann og ikke viste hva jeg kunne søke på så gav de meg ikke beskjed om alt en gang! Denne gangen har jeg undersøkt masse selv... Men ja, den holdninga dems er helt bak mål noen gang! De har en holdning som viser at de har makt mens du som ringer ikke har noe å si!!! Men men! Ringte de i dag.... og fikk beskjed om å ringe i slutten av uka!
mooch Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Jeg ringte dem i dag for å høre om alt var i orden med søknaden om foreldrepenger som jeg sendte inn for tre uker siden. Fikk beskjed om at joda, alt var i orden og at de kom til å behandle den i januar. Jeg har termin i januar... Heldigvis er det arbeidsgiver som utbetaler pengene, så jeg klarer meg...
Liz77 Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 kommer nok litt an på hvilket NAV-kontor man hører til..Noen har kortere behandlingstid enn andre, men alle har frister å forholde seg til. Nav-systemet er komplisert og vanskelig til og med for de som jobber der, Overgangen til NAV har vel ikke gått heeelt smertefritt... Det eneste som nytter er å lese seg til hva en har rett på.. ingenting kommer av seg selv. Utrolig teit at en må være så "oppegående og ressurssterk" for å finne ut hva en har krav på. Kanskje de som ikke finner ut ting selv som trenger det aller mest.. Det er dessverre ikke sånn at folk løper etter oss med ytelsene vi har krav på.. Mye info finnes på NAV.no. Jeg syns det er lettere når jeg VET hva jeg har rett på, og hvilke frister nav har til å innfri kravene.. Da har jeg liksom overtaket når jeg tar de for meg på telefonen.. hehe. Stå på jenter:)
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. desember 2008 Sant det, men når man sitter hos en saksbehandler og spør rett ut: hva har jeg krav på og hva bør jeg søke på og så bare få beskjed om å søke på engangsstønad er jo da rett og slett feil av de! Min mor var med og hun hadde snakket med en sosionom og han hadde sagt hva jeg burde søke på, og når hun da nevnte det for denne saksbehandleren og spurte hvorfor hun ikke hadde nevnt de også så ble hun spak og rett og slett utilpass... husker det kjempe godt selv om det er mange år siden! Husker det fordi etter den dagen så begynte jeg å være veldig nøye og dobbelt sjekke alt!
Elin snart mamma til 3 Skrevet 2. desember 2008 #10 Skrevet 2. desember 2008 godt det ikke bare er jeg som er oppgitt over nav!! Snakket med en saksbehandler der i dag side jeg ikke denne md heller har fått pengene mine til rett tid! De hadde "liksom" ikke fått sykemeldingen min denne gangen heller, men denne gangen var jeg lur å leverte den inne på kontoret siden det samme skjedde sist md. plutselig så hadde de mottatt den alikevel da når jeg nevnte det. Spurte pent om de ikke kunne tenke seg å utbetale resten av nov lønnen min FØR den 15, hvor damen konkluderer med at utbetalingen er tidlig denne måneden ,dessuten er det jo ikke snakk om sååå mye penger da (hallo 1 ukes lønn som atpåtil kommer i desember istede for november er mye penger for den som venter) Fikk også vite at de hadde tenkt til å stanse utbetalingen min i desember pga legen ikke hadde sendt inn noe forklaring som skal sendes etter at man er sykemeldt i mer enn 8 uker. Dette hadde ikke jeg fått vite hvis jeg ikke hadde ringt i dag. Har byttet fastlege siden han jeg hadde var inkompetent så ringte nye legen min å de skulle selvfølgelig sende det ASAP. kan ta med at heller ikke de var særlig imponert over NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå