Gå til innhold

laaaang ventetid uten symptomer... Redd for å ikke være gravid likevel.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 6+2 på uker på vei og synes det er helt fantastisk at jeg endelig har blitt gravid! Problemet er at jeg er så veldig redd for at jeg ikke skal være gravid likevel.. Jeg har liksom ikke noen særlig kraftige symptomer. Ikke er jeg kvalm, ikke har jeg spesielt ømme bryster (litt stikking kanskje?). Skulle nesten ønske at jeg ble skikkelig kvalm sånn at jeg visste at ungen var der ennå.. Noen flere som kjenner seg igjen? Redselen for å få en SA overskygger nesten gleden ved å være gravid..

Har aldri opplevd en SA, men har prøvd å bli gravide i 2 år uten hell før nå..

Eneste symptomet jeg kan snakke om er at jeg blir veldig trøtt, men det kan jo være psykisk også tenker jeg. Huff... Heldigvis skal jeg på tidlig UL 12. des. Skal bli godt å få bekreftet eller avkreftet dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg er også kjempetrøtt! Det er nesten det eneste symptomet jeg har. Men begynner og bli litt kvalm og var på lukter nå. Jeg er i uke åtte pluss fire. Jeg skal på UL på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

det er nesten så du beskriver meg..! Jeg er 6+3, og har ingen symptomer overhodet! Burde kanskje bare være glad, men skulle ønske det kom et lite tegn liksom..bortsett fra testen som jo var positiv da;)

Er det noen spesiell grunn til at du skal på tidlig ultralyd? Føler det er så mange som gjør dette. Jeg tenkte egentlig ikke få time hos legen før over nyttår, da er jeg ca 11-12 uker, og ordinær ultralyd i februar eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veledig mange som tar tidlig ultralyd fordi de bare er sprekkferdige av nysgjerrighet. Slik som jeg var. Og det var veldig gøy å se, så verdt pengene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt din bekymring. Jeg har vært helt utrolig kvalm i uke 5 og halve uke 6. Men som et blunk er all kvalme borte. Det eneste jeg har igjen er sulten. Alle er forskjellige. Noen kan gå helt til første spark uten symptomer. Jeg tenker at du ikke skal bekymre deg for mye:)

Men nå er det jo ikke lenge til du får det bekreftet.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som dette var et litt vanlig "problem" ja.. Takk for svar! Psyken svinger fra helt rolig til komplett kaos.. Men går vel over etterhvert.

Jeg skal på tidlig UL fordi jeg har blitt gravid via ivf. Da er det visst standard at man får tidlig UL når hjertet har begynt å slå.

Det blir veldig spennende.

Lykke til alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:) Jeg har fint lite symptomer. Jeg merker det mest på brystene mine. Dem er skikkelig "harde og store" også er brystvortene såre, spesielt når jeg trener...Jeg har også "savnet" symptomene, for jeg er også litt "redd" for at det ikke skal "være noe der". Samtidig så tenker jeg at så lenge jeg hverken blør eller har kraftige magesmerter, så bør nok alt være i orden. Har følt meg litt kvalm på kveldene, men, ikke sånn at jeg spyr, så det kan godt være psykisk det med kvalmen...Jeg vet ikke helt. Tenker også på det, at hvis svangerskapet mitt skal være så "knirkefritt" nå, så er jeg jammen meg heldig :) Har ei vennine som er 6 uker lenger på vei enn meg, og hun spyr, KONSTANT, og DET må være veldig slitsomt. Jeg hater å spy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...