Gå til innhold

Hvor ofte skal man kjenne liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet at man skal kjenne daglig, men hvor mye er normalt i løpet av en dag? Har prøvd å la være å fokusere for mye på det, og bli engstelig, men som første gangs bekymrer jeg meg for alt... tåpelig!

Jeg kjenner som regel alltid godt med liv når jeg skal legge meg, ellers er det liv innimellom på dagene også, men jeg registerer dem ikke på samme måte, i og med at jeg er i aktivitet.. Noen med erfaringer?

Er i uke 28..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skal kjenne hver dag det som er "normalt for din baby"

det er vanskelig vet jeg, tenkte mye på det første gang, dessuten la jeg jo ikke så mye merke til det på dagtid, da jeg hadde både jobb og eksamenslesing.

har ikke noe fasitsvar desverre...

Skrevet

Hva som er normalt liv og "lite liv" avhenger av hvordan du har det til vanlig. Alle barn er forskellige, hvert svangerskap hos samme mor er ulikt. Men fra uke 28 bør du kjenne live hver dag, da kan du kjenne etter hvis du vil. I løpet av timen etter frokost og middag bør du kjenne minst 3 bevegelser i timen(alt teller,ikke bare spark) og du bør ligge stille og hvile i senga f.eks. Hvis du vil ha et spesifikt tall for å roe deg ned får du det da. Hvis du er aktiv ellers så merker du ikke så lett bevegelser. Hvis barnet alltid sover sent om morgenen, merker du kanskje ikke noe da. Men i løpet av 24 t bør du merke bevegelser, hvis du tar deg tid. Da vil du og merke det hvis det blir mindre enn vanlig for deg og ditt barn. Det er egentlig det viktigste, endring fra normalen. Hvis det er "lite liv" i forhold til vanlig bør du kontakte legen din/fødeavdelingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...