Mortiletbittelitenurk Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Samboeren min og jeg forlovet oss i går...(jippi) Vi har snakket om å gifte oss til sommeren, midten/slutten av august. Har termin i midten av mars, så dvs at babyen er kun 5 mnd gammel... Noen som har noen tanker/erfaringer å dele? Kan man regne med at man kan få barnevakt med overnatting, og at man kan ta seg et glass vin denne dagen?
Mortiletbittelitenurk Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 3. desember 2008 Ingen som har noen tanker rundt dette? Mas, mas...hehe Klør i fingrene etter å planlegge bryllup til sommeren, men er redd for at jeg tar litt "vann over hodet" mht amming, en liten baby osv. Må jo dessuten evt vente med å prøve/bestille brudekjole til april...holder det hvis man skal gifte seg i august?
flypapir Skrevet 3. desember 2008 #3 Skrevet 3. desember 2008 Gratulerer så masse med forlovelse! Skjønner godt at du vil begynne å planlegge bryllup, for det er jo mye som må ordnes.. Vi giftet oss 24.juni 06, da var jenta vår ganske nøyaktig 5mnd gammel. Jeg fullammet fremdeles. Nå vet jeg ikke hvordan dere ønsker å gjøre det iforhold til barn i bryllup ol, men ettersom vi valgte å gifte oss i spania var det naturlig at barna fikk være med. Vi var vel noen og 30 personer, derav 10 barn fra 0-13år... Jenta vår var med hele veien og jeg ammet mye. Hadde en brudekjole med halterneck, så den var relativt enkel å ta av og på. Vi hadde også vinservering til maten, og jeg tok noen mini slurker iløpet av kvelden. Ble mest vann, men det var helt greit for min del (var jo så varmt!). Dersom dere ønsker å ha barnevakt denne dagen så går nok det utmerket. Bare pass på at den lille tar flaske i forkant og at barnevakten er noen den lille kjenner godt slik at dere slipper å bekymre dere for hvordan det går. Kan jo ha en "prøveovernatting" el.l. slik at dere er trygge på situasjonen.
flypapir Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 Og ang å bestille kjole... Tror jeg bestilte min i april/mai. Var ikke noe problem overhode..
Mortiletbittelitenurk Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2008 Tusen takk for svar!!! Men hva synes du om å bevisst gå inn for at babyen skal ta flaske til bryllupet? Er det stor fare for at man "tuller" med ammingen, at babyen ikke vil ha pupp igjen etterpå etc? Førstegangsfødende - og vil gjerne gjøre det beste for babyen, da
flypapir Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Nå er ikke jeg noen flaske ekspert, men kan jo fortelle om min erfaring rundt det. Vi måtte nemmelig begynne å gi jenta vår mme (morsmelkerstatning) allerede på sykehuset pga at jeg mistet mye blod under fødselen og ikke fikk igang melkeproduksjonen ordentlig. Så fra hun ble født og til hun var rundt 6 uker gammel fikk hun en flaske om dagen og ellers pupp. Dette var helt uproblematisk for henne (men slitsomt for meg som gjorde alt for å få opp produksjonen min). Da hun ble 6 uker gammel fikk jeg nok melk og fullammet så ganske lenge. Da hun ble 4 mnd skulle jeg en dag på shopping en time unna der vi bodde, skulle pappan bare gi henne mme. Men da nektet hun selvsagt å ta flaske... Vi skulle nok ta trent litt på det i forkant. Er mange babyer som får flaske innimellom og jeg har aldri hørt om at det tuller det til for ammingen, hvertfall ikke når de er så gamle som 5 mnd. Er nok oftere at man møter det motsatte problemet, at de bare vil ha pupp... Og du kan jo forresten pumpe ut melk i forkant og fryse ned i forkant, så får den lille din melk denne kvelden også...
mammatil2 nydelige jenter <3 Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 tja,babyen er 5 mnd så dette går nok helt sikkert bra. Jeg ville kanskje ammet først- og så tatt meg et glass vin, men ikke mer enn det :-) Når datteren min var 5 mnd så tok det ofte 4-5 timer mellom måltidene på kveldstid...Datteren min tok jo ikke flaske i det hele tatt , hverken med mme eller mm... Men alle unger er forskjellige, kan fint tenkes at babyen kan få mme akkurat denne kvelden (og du får nok brystspreng).. Slike ting vet du jo ikke før dette nærmer seg da. Men gratulerer forresten:-) :-) Skal dere ha et enkelt bryllup?
Mortiletbittelitenurk Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. desember 2008 Takk for gode råd! Jeg regner jo med at kanskje søsteren eller moren min kan passe babyen, og de skal jo være i bryllupet...så skjærer det seg er jo jeg der med puppen min Jeg får heller ta det litt rolig med vinglasset. Det er jo tross alt det at jeg og samboeren min skal gifte meg som er viktig, og skape trygge gode rammer for babyen vår - og ikke om jeg kan ta et glass vin eller ikke. Er sikker på at vi fikser dette jeg, føler nå at jeg har bestemt meg litt for at det blir bryllup til sommeren...hihi (Samboeren min vil gjerne at jeg skal bestemme, slik som det passer meg best)
Mortiletbittelitenurk Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. desember 2008 Det blir nok ikke storslått 3-dagers bryllup, men hvis vi skal be alle venner og nærmeste venner så er det fort en 70-80 stk... Har ikke tenkt noe særlig på det praktiske... Kunne egentlig ønske vi kunne gifte oss i Spania, Italia el...men vi har nær familie som ikke liker å fly, og dessuten skaper det kanskje litt ekstra bry når vi har en liten baby...jeg vet ikke? Noen gode tips kanskje???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå