Gå til innhold

er dette sextrakkasering på arbeidsplassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sjefen min er en mann i 30 årene. jeg er i 20 årene. vi har hatt en god tone og tullet mye. men nå synes jeg det går alt for langt. dette er ting han har sagt/gjort:

-spurt om jeg har bare bh under jobbskjorta

-spurt meg om jeg bruker sexleketøy

-snakker dirty på msn (han), på fritida

-sagt at hvis jeg vil ha lønnsøkning må jeg suge kuken hans. ordrett! med en tullete tone dog..

-en gang jeg skulle ha pause samtidig som han og 2 andre mannlige kolleger, sa han " å ja, "kari" og 3 menn, det liker du vel!"

-han tar på meg på jobb, men ikke på ulovlige plasser, bare på skuldra feks.

-sier at jeg har tight ass, og burde ha strammere arbeidsbukse

-dulter tilfeldig borti meg når vi passerer hverandre

-ydmyker meg med nedverdigende kommentarer foran andre mannlige kolleger

det er mye mer, småting hele tiden.. hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAAAAA!!!!!!!

i aller høyeste grad!

Selv om det hadde vært en erotisk tone dere imellom (privat) er dette langt over streken i arbeidsforholdet.

En sjef skal ikke holde på slik med sine ansatte, selv ikke om dere hadde vært et par er dette upassende på jobb!!!!

Skrevet

Ta det opp med tillitsvalgte.. Eller, jeg ville kanskje tatt det til enda høyere instanser, siden han er sjefen din.. Arbeidstilsynet eller no...

Men det kan være en tanke å prøve prate med han.. Si det som du føler, og att hvis han ikke skjerper seg, vil du gå videre med det.. Er ikke normal oppførsel fra en sjef.. Hadde selv en overordnet på en tidligere jobb, som sex-trakkaserte meg.. Han var en venn av sambo, så han trodde det var geit.. Type stå å jukke på meg, dra fram pikken, for å ville ha meg til å suge han(noe jg ikke gjorde.) eller stikke pikken i øret på meg(ja, det gjorde han flere ganger da jg satt og var opptatt med no!) Alt dette og masse masse mer gjorde til att jeg en dag ble dritt lei, og sa ifra til sjefen hans.. Han skjerpa seg han.. Og han har ikke gjort det stuntet før, eller siden.. Var nok bare meg, og jg er glad det er over, for var ikke noe trivelig.. :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...