Gå til innhold

Noen som har giftet seg imens de fortsatt ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg forlovet oss i går.

Jeg har termin i midten av mars, og lurer på om det er noen som har erfaring med, eller tanker om det å gifte seg når babyen er 5 mnd gammel. Antagelig ammer jeg fortsatt, kanskje vanskelig å få barnepass m/overnatting?

Noen som har noen råd/tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan svare på dette? Klør i fingrene etter å begynne å planlegge brylup til sommeren, men er redd for at jeg "tar hodet under vann" mht amming, en liten baby osv :)

Skrevet

Hei!:)

Jeg har termin i februar, og vi skal gifte oss i juni, så planen min er at jeg pumper meg før den store dagen, så noen andre kan ta seg av matinga akkurat da.. Det er jo heller ikke sikkert jeg kan amme i det hele tatt, men at jeg må bruke morsmelkerstatning, men jeg har iallefall en liten plan, hehe :)

Om du må amme, at ikke barnet ditt vil ta flaske, tror jeg nok ikke det heller er noen stor fare. Du får bare finne deg et rom som er litt unna alle andre, få noen til å hjelpe deg med en eventuell snøring i ryggen, så ammer du til babyen din er god og mett ;) Tror nok det skal gå så fint så!

Lykke til iallefall, og gratulerer så mye med forlovelse!!:)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg er litt skeptisk til å "gå inn" for at barnet barnet skal begynne å ta flaske, bare pga av vårt bryllup, liksom... Vil jo gjerne gjøre alt til det beste for babyen. Har hørt noen som får tull med ammingen, etter å ha vent babyen til flaske også...og det vil jeg ikke risikere.

Hmm...får tenke litt, tror jeg! Men, det er jo det at jeg og min samboer skal gifte oss og sape gode og trygge rammer som betyr noe - og ikke om ting blir upraktisk, eller at jeg ikke kan drikke vin...

Lykke til du også, håper dere får et suuuupert bryllup!!!

Skrevet

Skjønner hva du mener:)

Jeg har ikke tenkt å venne ungen til både flaske og pupp bare pga bryllupet, men fordi pappaen også har lyst å ha mulighet for å mate den lille om nettene osv.. Men, en vet jo aldri åssen ting blir før babyen er ute og en får prøvd, og det kan være jeg og må amme på bryllupsdagen..hehe:) Men det går nok heelt fint!:)

Lkke til med tenkinga;)

Og jeg håper dere og får et knallbryllup, amming eller ikke amming, hehe:)

Skrevet

Vi skal gifte oss til sommeren og venter barn i mars:) Jeg ser ikke på det som noe problem i det hele tatt faktisk:) Jeg skal ikke amme pga at jeg behöver medisiner som kan gå over i morsmelka. Så etter anbefalinger fra lege og jordmor kommer min baby å läre seg flaska fra start.

Så med utganspunkt i min lilleplan om at jeg kommer til å ha "trillepike" under deler av middagen og eldre barnevakt senere på kvelden som tar seg av legging og mating tror jeg det kommer til å gå helt fint:)

Håper det ordner seg for dere også:)

Skrevet

Nei, det er jo kanskje ikke noe problem, egentlig...

Vil bare ikke at denne dagen bare skal være stress, liksom...da vil jeg heller ha et mindre selskap. Dumt å legge opp et løp jeg ikke kan følge, og ikke så lett når man aldri har hatt en liten baby før... ;)

Lykke til med bryllup, Kristin!

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi gifter oss når mini er 7mnd. Regner med at lillegutt er avvent på natta, og får to grøtmåltid på dagen ellers kun pupp. Har ikke helt funnet ut hvordan vi skal gjøre det, men ser ikke på det som noe stress og ev. måtte amme han, det eneste er jo at jeg ikke kan drikke. Bryllupsnatta får besteforeldrene ta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...