Gå til innhold

Symptomer på graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig kan de komme? Vi gifter oss i begynnelsen av sommerferien, og planlegger bryllupsreise et par uker etter det. Vi ønsker å få barn så fort som mulig etter bryllupet, men jeg er redd for å være kvalm og sliten på bryllupsreisen. Spørsmålet er da hvor tidlig det er vanlig å kunne få symptomer. Hvis jeg har eggløsning rundt bryllupet og befruktningen skjer da, er det stor risiko for at jeg merker symptomer 14-21 dager senere? Eller kommer gjerne symptomene senere? Er det lurt å vente med prøvingen til vi er på reisen, eller eventuelt til vi er kommet tilbake igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er veldig individuelt! Noen får store plager med kvalme ganske umiddelbart etter befruktning, andre blir ikke plaget i det hele tatt.

Uansett, vil jeg ikke tro at dette ødelegger ferien din, hvis du ønsker deg barn og først får vite at du er gravid - går du jo i en lykkesky uansett.

Det eneste du må tenke på er at du selvfølgelig må være forsiktig med alkohol, inntill du evt får bekreftet en graviditet - så hvis du og mannen din pleier å drikke vin når dere er ute og spiser etc når dere er på ferie, og du føler at dette er et offer - så bør du jo kanskje vente å prøve til etter ferien.

En annen ting, er jo at dere kan jo risikere å måtte prøve en stund får dere blir gravide, du kan ikke regne med at du blir gravid ved første eggløsning. Det er sannsynlig at de første eggløsningene også kommer uregelmessig (dette kan skje selv om mens er regelmessig, det gjorde det med meg!), så det er umulig å planlegge å "ikke ha fruktbar sex" de første månedene etter avsluttet p-pille bruk.

Håper dette gav noen svar! :) Lykke til med bryllupet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...