Gå til innhold

Nyfødt baby og katt i huset, erfaringer?


Liz77

Anbefalte innlegg

Leste tråden til Fregna.. og tenkte jeg skulle gjerne også hatt en lekegrind, der ikke pusene kommmer seg oppi til baby, men det blir jo litt vanskelig uten topp på grinden?? Hvis noen har en lur løsning så vil jeg gjerne høre :)

Kjæledyrene våre liker jo varme, og kan godt tenkes å søke varme fra babyen - så jeg tenker at det er best å holde seg i samme rom som babyen så lenge mine to katter er innendørs..

 

Noen som har erfaringer med katter i huset når de har baby? Jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk, men er jo glad i pusene mine også..

 

Har et insektnett jeg tenkte jeg kunne henge over vuggen/ sengehimmelen når jeg er ute av rommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er viktig er at de får møtes ganske fort og bli kjent med hverandres lukter( hvertfall pusen få lukte på baby). Og en må alltid passe på at de to ikke blir alene i rommet, noe som kan være vanskelig da en ska bare ska bare to sekund.. vi hadde katt da jeg var liten uten at vi brukte lekegrind, og som du sier kan jo kattepusen hoppe oppi dersom du ikke har nett over. Men katter er jo like forskjellige som oss mennesker, noen bryr seg døyten om det lille hylende(til tider) krapylet som er komt inn i huset, mens andre igjen er veldig nyskjerringe. Jeg har også katt nå og kommer ikke til å ha noen lekegrind, men være ekstra på vakt og ikke la babyen ligge alene dersom pus er inne =) jeg skal ha vugge da, så babyen ikke ligger helt nede på gulvet.

 

og p.s noe som du sikkert vet og gjør, støvsug kattehår =) he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...