togutter Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Hei jenter. Er noen av dere sykmeldt? evt hvorfor? Jeg er så sinnsykt dårlig, superkvalm og vondt i hodet døgnet rundt.. sover ca 3-4 timer på natta. Har blitt usosial!! Spiser nesten ingenting.. Jeg tenker å gå til lege for å sykmelde meg, men er redd for at hun ikke vil.. Hva gjorde/sa dere til lege for å få sykmld.. og hvor lenge er dere sykmeldt?!
togutter Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 2. desember 2008 ups, kom opp 3 ganger det..litt ivrig og irritert ettersom det ikke funket å skrive noe..:b Men er det noen her inne som kan svare meg på dette?!
Felbap Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Hei. Det er nok ikke noe problem å få sykemelding. Jeg ringte legen min. Jeg har ikke time hos henne før neste uke, men jeg forklarte at jeg sliter med søvn og er sliten hele dagen og sliter med kvalme. Var ikke noe problem da å få sykemelding.
BabyMe Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Jeg er også veldig kvalm og sliten til tider, og tvang meg selv på jobb noen dager. Men jeg fant ut at jeg skulle få meg hastetime til legen i går. Og han ville sykmelde meg på ubestemt tid helt fram til 1.svangerskapskontroll. Så hvis jeg føler meg bedre før det kan jeg ev stoppe sykmeldinga og gå tilbake på jobb. Så jeg tror nok du får sykmelding uuten problem! Man skal tenke MYE på seg selv når man er gravid sa min lege!!
Rullemor ønsker nr 3 Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Jeg har fått aktiv sykemelding. Jeg er veldig fornøyd med det for da kan jeg komme og gå som det passer meg. Har vært veldig plaget med kvalme og jeg har vært sinnsykt trøtt. Jeg har en to-åring også som krever sitt så da er det deilig å kunne være fleksibel når det gjelder jobben. vi må jo ta vare på oss selv!
OhBaby! Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 heia! jeg ble sykemeldt i går,pga ekstrem kvalme,lite søvn og alt for lite inntak av mat og væske. jeg ble uten spm. sykemeldt fullt ut uka,og etter tre dager hjemme nå snart er jeg mye bedre. tror stress og hektisk jobb tors,fre og lør gjorde at jeg ble så dårlig. flere veninner av meg har også den erfaringen. så fra mandag regner jeg med at det blir 50% jobb ut året,da er kvalmen forhåpentligvis gitt seg. nå er jeg bare uggen og slapp slik jeg har vert i flere uker,og håper det bare peker oppover fra nå. har imidlertid spist utrolig lite siden fredag,og det merkes.. holdt på å besvime i dusjen,og måtte sove en timer etter den ekstremsportøvelsen det føltes som. nå går det i ritz,solo,farris,grønne epler,og litt loff med rekeost. har imidlertid lyst på sushi,hehe,så det tyder jo på at formen er stigende,for denne gang. du får bare tenke på det som at kroppen gir signal om at du må stresse ned,og tenke på deg selv
SkumGummi Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Heisann Jeg har vært sykemeldt siden forrige mandag. Først var jeg 50 %, også ble det til 100 % idag. Jeg ringte ned (samme dagen, fordi da kan man få "hastetime" på dagen) og forklarte til resepsjonen at jeg var veldig kvalm og ikke fungerte om dagen pga dette. Jeg fikk time på dagen og legen sykemeldte meg uten å få noen spørsmål nesten en gang, hun hadde heldigvis veldig forståelse. Idag ringte jeg ned til resepsjonen og forklarte at 50 % ikke funket, fordi jeg ikke kommer meg på jobb pga. kvalmen. Hun sa hun skulle gi beskjed til legen, også skulle jeg hente sykemeldingen imorra - 100 % frem til 14. desember (Da er jeg i 12'te uke) Håper du får sykemelding, det hjelper veldig, iallfall for meg. Det å få slappet av Lykke til med kvalmen. PS! Drikk biola når du er kvalm det funker for meg, og deretter når kvalmen avtar litt spiser jeg brød med leverpostei
bollus med bolle! Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Husk at det som oftest går an å sykemelde seg selv! dere som jobber et sted der dere har inkluderende arbeidsliv kan ta ut 8 dager i strekk som egenmelding og inntil 24 dager i året. da kan dere få noen dagers hvile uten å måtte komme dere til legen. Iallefall sånn i første omgang! Selv går jeg bare å venter på å bli kvalm, som er normalt for meg når jeg er gravid. ER bare i uke 5, så har vel 1 frisk uke igjen....stakkars oss! Hva vi må gjennom! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå